مردم استرالیا امروز شنبه در سراسر این کشور به خیابان ها آمدند تا ضمن انتقاد از سیاست مهاجرتی ترامپ، حمایت خود را از پناهجویانی که به این کشور می آیند، اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، هزاران معترض استرالیایی امروز شنبه در مخالفت با سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به ایالات متحده برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه، دست به تظاهرات گسترده در سراسر این کشور زدند.

معترضین در عین حال توقف سیاست مهاجرتی دولت کانبرا مبنی بر قرنطینه کردن پناهجویان در جزایر «نارو» و «مانوس» را خواستار شدند. گفتنی است که آمارها در خصوص سوء رفتار، هتک حرمت و خودکشی در کمپ اسکان پناهجویان در این دو جزیره، نگرانی و انتقاد شدید نهادهای حقوق بشری را در پی داشته است.

در عین حال، رابطه واشنگتن- کانبرا تحت الشعاع مکالمه تلفنی ترامپ با «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا، قرار گرفته است چرا که ترامپ خود را به توافق اسکان هزار و ۲۵۰ پناهجو که در دولت قبلی واشنگتن منعقد شده بود، متعهد نمی داند.

در همین راستا، حدود هزار معترض با تجمع در شهر «سیدنی» استرالیا، ضمن انتقاد از سیاست های مهاجرتی ترامپ، تعطیلی کمپ های پناهجویان در جزیره های نارو و مانوس را خواستار شدند.

همزمان، شهرهای کانبرا، «نیوکستل» و «هوبارت» هم شاهد برگزاری تظاهرات هایی در اعتراض به این موضوع بودند حال آنکه شهر «ملبورن» نیز دیروز جمعه شاهد تجمع صدها معترض به سیاست های مهاجرتی ترامپ بود.

مطابق با توافقی که در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا، بین واشنگتن- کانبرا منعقد شد، قرار شد که هزار و ۲۵۰ پناهجو از کمپ های نارو و مانوس به آمریکا منتقل شوند و در عوض استرالیا هم پذیرای پناهجویانی از هندوراس، گواتمالا و السالوادور باشد.

اما، ترامپ آنگونه که شایعات می گویند در مخالفت با این توافقِ به زعم وی احمقانه، تلفن را به روی نخست وزیر استرالیا قطع کرده است!

بر روی پلاکاردهایی که به دست معترضین استرالیایی حمل می شود، شعارهایی چون «شکنجه پناهجویان مایه ننگ استرالیا است» و «نه به دیوار، نه به کمپ، نه به ممنوعیت» به چشم می خورد.