نشست تخصصي "تصويرگري كتاب‌هاي ديني كودك و نوجوان" به مناسبت فرارسيدن روز جهاني كودك جمعه 14 مهرماه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، روابط عمومي كانون پرورش فكري اعلام كرد در اين نشست كه همزمان با جشنواره كودك، نيايش و مهر به مناسبت ماه مبارك رمضان برپا مي‌شود، پيشكسوتان و متخصصان تصويرگري كتاب‌هاي ديني كودك و نوجوانان شيوه‌هاي متنوع تصويرگري كتاب كودكان را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهند.

نشست مذكور روز چهاردهم مهرماه از ساعت 16 تا 18 در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون واقع در خيابان حجاب برگزار مي‌شود.

* "خاله سارا" به جشنواره كودك، نيايش و مهر مي‌آيد

"خاله سارا" براي آموزش مهارت‌هاي اجتماعي ويژه كودكان از 11 تا 17 مهرماه در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به ميان بچه‌ها مي‌آيد.

براي ارتقا سطح دانش ترافيك و آموزش‌هاي اجتماعي، اداره كل آموزش همگاني ناجا با همكاري جنگ كودك (به اجراي سارا روستاپور معروف به خاله سارا) هر روز با دو برنامه در ساعت 10 صبح و 8 شب در قالب طنز و شعر سعي دارند كودكان و نوجوانان را با مفاهيمي چون پل عابر پياده، چراغ راهنما و غيره آشنا كنند.

مجيد علي‌اكبري از اداره كل آموزش همگاني ناجا در خصوص چگونگي اجراي برنامه‌ها چنين گفت: "ما سعي داريم با زبان هنر و از زبان دوستداران بچه‌ها نكات ايمني و امنيتي را به آنان آموزش دهيم كه به اين منظور هر روز دو برنامه و سوژه مجزا براي كودكان و نوجوانان اجرا مي‌كنيم. هر كدام از اين اجراها شامل دو ويژگي اجتماعي و ترافيكي است."

تمامي برنامه‌ها در هنگام اجرا ضبط شده و با يك روز تأخير از برنامه كودك و نوجوان شبكه 2 سيما پخش خواهد شد.

* بازي‌هاي كودكي در غرفه فرهنگسراي كودك

كودكان در غرفه فرهنگسراي كودك جشنواره "كودك، نيايش و مهر" با بازي‌هاي بدون وسيله آشنا مي‌شوند. در اين غرفه يك مربي متخصص كودكان را با بازي‌هايي كه مهارت‌هاي حركتي، كلامي، تقويت حواس پنجگانه و خلاقيت آنها را بالا مي‌برد، آشنا مي‌كند.

سيمين ابراهيمي، مربي فرهنگسراي كودك در اين باره گفت: "بازي‌هاي سنتي‌ و نو و همچنين بازي‌هاي‌ آهنگين از جمله اين بازي‌هاست. كارگاههاي نقاشي و سفال، حفظ قرآن و گرفتن جايزه و آموزش نمايش به بچه‌ها از جمله ديگر برنامه‌هاي اين غرفه ‌است. همچنين كودكان مي‌توانند با حضور در اين نمايشگاه، لباس‌هاي سنتي مناطق مختلف ايران را بپوشند و عكس بگيرند."

جشنواره كودك، نيايش و مهر از 9 تا 16 مهر از ساعت 9 صبح تا 10 شب در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود.