کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: علی رغم رقابت های کاذب در زمینه مطالعه هنوز حوزه کتاب و کتابخوانی با توجه به غنای فرهنگی در جامعه جایگاه خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل معینی نژاد شامگله یکشنبه، در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان اظهار داشت: با وجود تمایل مردم به مطالعه شبکه های اجتماعی به عنوان یک رقیب عرصه را برای کتابخوانی تنگ کرده اند.

وی برگزاری نمایشگاه های سراسری با حضور ناشران کشور را در کاشان یک اقدام پسندیده دانست و افزود: یکی از شاخصه های توسعه هر جامعه و منطقه شاخص حوزه فرهنگی است که وجود رخدادهای فرهنگی در زمینه کتاب در این حوزه حائز اهمیت است.

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: کارهای فرهنگی علاوه بر هزنیه بر بودن در کوتاه مدت نتایجش مشهود و ملموس نخواهد بود بلکه نقش موثری در آینده یک کشور و یک شهر ایفا می کند.

وی ادامه داد: توجه به حوزه مطالعه و کتابخوانی امری مهم در کشور است که براین اساس باید با افزایش برگزاری نمایشگاه های کتاب در شهرها در کوتاه ترین زمان این کالای فرهنگی را در دسترس مخاطبان قرار داد.

معینی نژاد با اشاره به افزایش آمار اعضای کتابخانه های عمومی آران و بیدگل تاکید کرد: در جلساتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای برگزاری یک نمایشگاه کتاب در یک فضای مناسب برای شهروندان برنامه ریزی خواهیم کرد.