سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اعلام اینکه واحدهای نظامی این کشور به مرکز شهر «الباب» در سوریه وارد شده اند، از هماهنگی با روسیه برای عدم درگیری با ارتش سوریه در درگیری هایِ جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که کشورش برای عدم درگیری با نظامیان ارتش سوریه در نبردهایِ در جریان در شهر «الباب» واقع در سوریه با روسیه هماهنگی های لازم را به انجام رسانده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «اِن تی وی»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ادامه داد: واحدهای نظامی به مرکز شهر الباب در سوریه وارد شده اند. برای اینکه با ارتش سوریه درگیر نشویم، با روسیه هماهنگی هائی را به انجام رسانده ایم.

وی در ادامه بدون اشاره به حمایت های این کشور از تروریست ها در سوریه با هدف براندازی دولت دمشق گفت: لازم است منطقه ای واقع در میان دو شهر «اعزاز» و «جرابلس» از تروریست های داعش پاکسازی شوند تا از این طریق بتوانیم به ایجاد یک منطقه امن مبادرت ورزیم.

لازم به ذکر است، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ساعاتی پیش و بدون اشاره به حضور نیروهای این کشور در سوریه بر خلاف قوانین بین المللی، از عملیات در استان «الرقه» سوریه پس از تسلط بر شهر «الباب» در این کشور خبر داد.

گفتنی است، ترکیه از ۲۴ آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از حکومت قانونی سوریه با هدف اعلامیِ مبارزه با تروریست های داعش، اما با تمرکز بر سرکوب شدید کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات، به عملیات نظامی خود موسوم به «سپر فرات» مبادرت ورزیده است.