مقامات اطلاعاتی آمریکا برخی از موارد مطرح در پرونده روسی رئیس جمهوری این کشور را تائید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، مقامات اطلاعاتی آمریکا برخی از موارد پرونده روسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را تائید کرده اما در عین حال عنوان داشتند که این موارد به طور مستقیم به شخص ترامپ مربوط نمی شود.

پرونده روسی به مجموع اتهاماتی که در رابطه با ارتباط ترامپ با روسیه به وی و نزدیکانش وارد شده بود اطلاق می شود. این پرونده در حدود یک ماه قبل مطرح شد و تبعات زیادی را در واشنگتن در بر داشت.

در بخشی از این پرونده که شامل ۳۵ صفحه بود عنوان شده بود که روسیه علیه ترامپ پرونده سازی کرده و قصد دارد در زمان مورد نیاز از آن علیه آمریکا استفاده کند.

به گفته دو نفر از مقامات رسمی آمریکا، این اطلاعات که در ابتدا بی اساس خوانده می شدند در ۲ صفحه مجزا که به گزارش مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، ضمیمه شده بود در اختیار ترامپ و «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا، قرار گرفته است.

ترامپ در پی انتشار این گزارش در حساب شخصی خود در  توئیتر نوشت: این خبر «جعلی» است و رسانه‌‎ها قصد تخریب سیاسی من را دارند.

در همین رابطه وب‌ سایت خبری بازفیدِ آمریکا یک پرونده ۳۵ صفحه‎ای درباره موضوعات احتمالی اطلاعات روسیه منتشر کرده است.

در یاداشت هایی که در اختیار اوباما و ترامپ قرار گرفته آمده است که روسیه ۶ ویدئوی غیراخلاقی شامل فیلم‌برداری از روسپی‌هایی را در اختیار دارد که ترامپ در سال ۲۰۱۳ هنگام حضور در یک هتل لوکس در مسکو، پایتخت روسیه، تهیه کرده و ممکن است از این فیلم‎ها برای باج‌ خواهی از رئیس‎جمهوری آمریکا استفاده شود.

بر اساس یادداشت‎هایی که در این پرونده وجود دارند، مقامات روسیه پیشنهاد همکاری در معاملات پرسودی را به ترامپ داده بودند تا نفوذ بیشتری بر روی او داشته باشند.

در گزارش‎ها آمده است که 2 صفحه اطلاعات محرمانه‎ای که به ترامپ و اوباما ارائه شده است، همچنین شامل این اتهام است که در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ، ارتباط اطلاعاتی منظمی میان وی و دولت روسیه وجود داشته است.