مدیر اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام فرانسه در تلاش برای صدور قطعنامه ای علیه سوریه گفت: این کار با عدالت فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام عالیرتبه در وزارت خارجه روسیه امروز در اظهاراتی، پیش نویس قطعنامه فرانسه علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل را مانع از پیشرفت در فرایند سیاسی حل درگیری  ها در این کشور توصیف کرد.

«میخائیل اولیانوف» مدیر اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه (DNAC) در این باره اعلام کرد: هیچ دلیلی برای پیگیری وضع تحریم ها علیه سوریه از مسیر شورای امنیت وجود ندارد. این کار با عدالت فاصله زیادی دارد.

مدیر اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: به نظر می رسد کسانی که در تلاشند تا پیشرفت های ملموس اخیر در حل و فصل سیاسی مسأله سوریه را به انحراف بکشانند، اکنون از افکار شوم خود در این راستا سخن می گویند.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه فرانسه روز گذشته در ادامه مواضع خصمانه این کشور علیه سوریه اعلام کرده بود: پاریس به رایزنی های خود برای صدور قطعنامه ای علیه استفاده کنندگان  از سلاح شیمیائی در سوریه مبادرت خواهد ورزید.