تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۹

وزير جهاد كشاورزي عامل اصلي گراني در روزهاي آغاز ماه مبارك رمضان را مطبوعات معرفي كرد و با تاكيد بر اينكه گراني وجود ندارد، گفت: لزومي براي پاسخگويي به خبرنگاران نيست.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، محمد رضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي كه در حاشيه جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي با خبرنگاران گفتگو مي كرد، اظهارداشت: مطبوعات در آغاز ماه رمضان به گراني ها دامن زدند.

وي افزود: آن روزها به اندازه كافي گوشت و مرغ ذخيره شده بود ولي مطبوعات به جاي آنكه فرهنگ مصرف گوشت منجمد را نهادينه كنند مردم را به استفاده از گوشت گرم ترغيب كردند.

به گفته وي، اين كار درحالي صورت گرفت كه تنظيم بازار توسط دولت به خوبي انجام شده بود وگوشت منجمد به اندازه كافي در بازار وجود داشت ولي خريد صورت نمي گرفت و هجوم به سوي گوشت گرم بود.

وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد:اين وزارت توليدات و وزارت بازرگاني مسئوليت كنترل قيمت ها را بر عهده دارد و قطعا با ذخيره سازي مي توان جلوي گراني ها را گرفت.

اسكندري تصريح كرد: اكنون گوشت مرغ در بازار بايد به قيمت 1750 تومان عرضه شود ولي كمتر جايي وجود دارد كه به اين قيمت فروخت شود و قيمت مرغ هر كيلو 1650 تا 1600 تومان است.

وي اضافه كرد: درتهران بايد روزانه به صورت عادي بين 700 تا 750 تن مرغ توزيع شود درحالي كه در همان روزها كه قيمت بالا رفته بود نزيك به 1100 تا 1200 تن مرغ توزيع مي شود.

وزير جهاد كشاورزي در خصوص ميزان خريد گندم از كشاورزان اظهار داشت: امسال عمليات خريد محصولات به خوبي انجام شد و تا كنون 11 ميليون و 391 هزار تن گندم خريداري شده است.

اسكندري در خصوص گراني حبوبات تصريح كرد: امسال صادرات حبوبات باعث افزايش قيمت آن شد و از سوي ديگر قيمت جهاني ميل به صادرات را افزايش مي دهد؛ امروز تعدادي از نمايندگان كه حوزه انتخابيه آنها منطقه كشت حبوبات است به مصوبه دولت براي كنترل صادرات اين كالا ها اعتراض كرده اند.