بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برنامه‌های هفته بوشهر باید در راستای اعتلای نام انقلاب و ایران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نمازجمعه این هفته  با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبری اظهار داشت: رکود، بیکاری، تورم یک واقعیت است که در زندگی ما مشاهده می‌کنیم و باید یک برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت جهادی در راستای رفع آن داشته باشیم.

وی افزود: جوانان متعهد، تحصیل کرده و آماده خدمت به نظام بسیار هستند که باید اشتغال آنها فرآهم شود چرا که زمینه بهبود اقتصاد نیز می‌شود.

صفایی بوشهری گفت: همه مسئولان باید نگاه به کار خود کنند و از گذشته نگری بپرهیزند و بکوشند برای مردم تا می‌تواند خدمت‌گذار باشد تا اگر مسئولی در آینده تاریخ مسئولیت این افراد را ورق بزند تاریخی سراسر خدمت و توجه به مردم باشد.

امام جمعه بوشهر افزود: نگوییم دیگران چه کوتاهی‌هایی کردند؛ بگوییم ما اکنون چکار باید انجام دهیم.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در جمع هنرمندان عنوان کرد: باید ابزار هنر در بیان ویژگی‌های انقلاب استفاده کنیم.

صفایی بوشهری افزود: باید با استفاده از ابزار هنر آموزه‌های انقلاب اسلامی و جهان استکبار را به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به هنر یک ضرورت است عنوان کرد: باید بتوانیم با زبان هنر ایران را به جهان معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به  روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در آستانه سال نو باید تلاش کنیم با کمک‌های ما نیازمندان در ابتدای سال نو احساس نیاز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه همسایه و خانواده در اولویت کمک هستند عنوان کرد: نباید کمک به نیازمندان را تنها بر عهده کمیته امداد بهزیستی و خیریه‌ها گذاشت.

صفایی بوشهری به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: محیط زیست نکته مهمی است که باید در این راستا کار فعالیت‌های انجام شود.

وی گفت:  اگه هر نیت پیشگیرانه در این راستا نداشته باشیم مانند چند هفته اخیر که بعضی استان‌ها درگیر رو ریزگردها بودند ریزگردها اتفاق خواهد افتاد و مشکلات متعددی برای مردم اتفاق می‌افتد.

امام جمعه بوشهر به کانون مساجد اشاره کرد و گفت: کانون مساجد یک جمعیت انقلابی جوان پرکار بی‌ریا هستند و تا کنون مبع خیرات زیادی شده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولان به این کانون‌ها کمک کنند چرا که موجب جاذبه جوانان به مسجد می‌شود و افراد با دست خالی جهاد می‌کنند در مساجد هم آموزش علمی هنری و ترویج فرهنگ‌های انقلابی داده می‌شود.

وی به هفته قرآنی بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر با فعالیت‌های مختلف فرهنگی و قرآنی توانسته در دو سال پیاپی به‌عنوان استان اول قرآنی در ایران معرفی شود و برنامه‌های آن الگو شود.

صفایی بوشهری با اشاره به هفته گرامیداشت روز بوشهر گفت: برنامه‌های این هفته باید در راستای اعتلای نام انقلاب و ایران باشد.