«هوپ هیکز» مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید از دیدار محرمانه جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا با سفیر روسیه در واشنگتن در دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، «هوپ هیکز»، مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید از دیدار «جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ که اکنون سمت مشاور وی در کاخ سفید را بر عهده دارد به همراه «مایکل فلین»، مشاور سابق امنیت ملی وی، با مقام های روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، این دیدار در ماه دسامبر سال گذشته میلادی و در برج ترامپ با با «سرگئی کسلیاک»، سفیر روسیه در واشنگتن انجام شده است.

گفته می شود نیویورک تایمز نخستین رسانه آمریکایی بود که به نقل از «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا برای نخستین بار این خبر را منتشر کرد.

«جف سشنز»،  با اعتراف این مساله وعده داده تا در هرگونه تحقیقات و بازجویی ها در خصوص این دیدارها میان روس ها و آمریکا ورود پیدا نکرده و همچنین انجام ملاقات با نمایندگان سوریه در جریان برگزاری کمپین های انتخاباتی تکذیب کرده است.

 «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دلیل اتهاماتی مبنی بر رایزنی با دیپلمات های روس برای رفع تحریم های مسکو، از سمت خود کناره گیری کرد.

در همین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «کیت کلاگ» را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد.

برخی منابع آگاه می گویند که فلین در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶، روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و ۲ نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

فلین در ابتدا موضوع مطرح کردن تحریم ها در تماس با مقامات روس را انکار کرد و «مایک پنس» معاون ترامپ نیز در روز ۲۰ ژانویه با حضور در برابر دوربین رسانه ها؛ خبر انکار وی را رسما اعلام کرد.