کارگاه آموزشی اصول تهیه و تنظیم قراردادهای بین المللی، اعطا و دریافت نمایندگی برای شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کریدور صادرات محصولات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگاه آموزشی اصول تهیه و تنظیم قراردادها (اعطا و دریافت نمایندگی) را برای شرکت های دانش بنیان برگزار می کند.

در این کارگاه آموزشی آشنایی با ساختار و کاربرد قراردادهای توزیع و نمایندگی بین المللی و مهارت در تنظیم آن که در روابط تجاری بین المللی بسیار موثر است، آموزش داده می شود. همچنین تسلط بر نکات مهم قراردادها از جمله تعریف صحیح و فنی محصول، فسخ و تبعات آن، فورس ماژور، مدت و موارد متعدد دیگر تاثیر زیادی در ایجاد رابطه بلند مدت و موفقیت آمیز بین المللی دارد.

در این کارگاه علاوه بر مطالعه و بررسی مواد قراردادها، جزئیات هر ماده و چگونگی تنظیم قرارداد نیز در قالب یک مورد کاوی(case) تمرین خواهد شد.

 مدیران شرکت های دانش بنیان، تجار و مدیران بازرگانی و کارشناسان حقوقی شرکتهای بازرگانی بین المللی، دانشجویان رشته مدیریت و حقوق می توانند مخاطبان این کارگاه آموزشی باشند.

چگونگی معرفی طرفها، محصول و چگونگی تعریف آن، مدت قرارداد و انواع تاریخها، انتصاب و شرایط آن، وظایف و مسئولیتهای نماینده و توزیع کننده، وظایف و مسولیتهای شرکت مادر، فسخ قرارداد، تبعات فسخ، قیمت (انواع قیمت، ارز قیمت، فرمول تعدیل قیمت)، حق کمیسیون و پرداختها و تسویه حسابها، چگونگی پرداخت(ابزار پرداخت، اقساط پرداخت، جریمه دیرکرد پرداخت) اهم موارد این کارگاه آموزشی هستند.

همچنین بازاریابی و فروش، مالکیت معنوی و تضامین، آموزش و پشتیبانی، عدم افشاء اطلاعات و محرمانگی، فورس ماژور، تمامیت قرارداد، قانون حاکم، حل و فصل اختلاف از جمله موارد دیگر هستند که در این کارگاه آموزشی مطرح می شوند.

کارگاه آموزشی اصول تهیه و تنظیم قراردادها ( اعطا و دریافت نمایندگی) در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۵ از ساعت ۹ الی ۱۷ در سالن اجتماعات کریدور صادرات محصولات دانش بنیان برگزار می شود.

کریدور صادرات محصولات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان برای حضور در این کارگاه آموزشی حمایت ۷۰ درصدی می کند.