«دونالد ترامپ» بار دیگر موضوع همکاری نکردن کمیته ملی دموکراتها با «اف بی آی» برای بررسی هک شدن ایمیل هایشان را به رُخ آن ها کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری بار دیگر موضوع هک شدن ایمیل های کمیته ملی دموکرات ها (DNC) را پیش کشید.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در این باره نوشت: آیا درست است که کمیته ملی دموکرات ها پس از آگاهی از هک شدن ایمیل های خود به پلیس فدرال آمریکا (FBI) اجازه دسترسی برای بررسی سِرور و یا دیگر تجهیزاتشان را نداد؟

وی در ادامه، سئوال کرد: آیا چنین چیزی می تواند امکان پذیر باشد؟

لازم به ذکر است، رئیس جمهور کنونی آمریکا چند روز پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در هشتم نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی با انتشار یک پیام توئیتری اعلام کرده بود که غفلت کمیته ملی حزب دموکرات (DNC) باعث هک شدن ایمیل های آن ها شده بود.

این در حالیست که ترامپ در همان زمان  نیز در واکنش به گزارش های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور درباره دخالت روسیه در فرایند انتخابات ریاست جمهوری این کشور، موضوع مشابهی را اعلام و تصریح کرده بود که گزارش نهائی این نهادها را مورد بررسی قرار می دهد.

لازم به ذکر است، در نسخه عمومیِ گزارش منتشر شده توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، به صورت کاملاً مبهمی بر مقاصد و انگیزه های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأکید شده بود؛ نتیجه ای که ترامپ با توئیت های مکرر خود به آن پاسخ داد.

رئیس جمهور آمریکا در این باره اعلام کرده بود: «جولیان آسانژ» گفته است که یک پسربچه ۱۴ ساله هم  می‌ توانست ایمیل های «مایک پودستا» (رئیس مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون)‌ را هَک کند. چرا کمیته ملی دموکرات‌ ها اینقدر بی‌ احتیاط بوده است؟ البته «آسانژ» گفته است که این اطلاعات را روس ها در اختیار وی قرار نداده اند.

گفتنی است، آسانژ در آن زمان در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» افشا کرده بود که رمز عبور کاربریِ ایمیل «مایک پودستا»، کلمه Password بوده و بدین صورت حتی یک نوجوان ۱۴ ساله هم می‌ توانست آن را هک کند.