کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره شنود احتمالی مکالمات تلفنی دونالد ترامپ از سوی دولت باراک اوباما تحقیق می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این کمیته در راستای تحقیق پیرامون دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیرامون حقیقت اینکه دولت اوباما خواستار شنود مکالمات دونالد ترامپ شده بود تحقیق خواهد کرد.

«دوین نونس» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا اعلام کرد یکی از عناصری که تحقیق این کمیته بر آن متمرکز خواهد بود واکنش دولت آمریکا به اقدامات عناصر سرویس های اطلاعاتی روسیه در جریان کارزار انتخاباتی آمریکاست.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا از کنگره خواسته است تا درباره سوء استفاده «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین این کشور از قدرت تحقیقاتی را به انجام برساند.

«شون اسپایسر» ( Sean Spicer) سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد که ترامپ از کنگره خواسته است تا درباره برخی اقدامات دولت اوباما در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در هشتم نوامبر سال گذشته میلادی، به انجام تحقیقاتی مبادرت ورزد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه تأکید کرد: ترامپ در این درخواست مطرح کرده است که کمیته اطلاعاتی کنگره به عنوان بخشی از تحقیق و تفحص در فعالیت های روسیه؛ این موضوع را نیز بررسی کند که آیا قوه مجریه وقت این کشور در سال ۲۰۱۶ از قدرت خود سوء استفاده کرده است؟

لازم به ذکر است، «دونالد ترامپ» ۴۵ امین رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری رفتار همتای پیشین خود را در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری هشتم نوامبر سال گذشته میلادی به چالش کشیده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا در این پیام آورده بود: شنود مکالمات تلفنی من توسط اوباما در جریان رقابت های انتخاباتی ام چقدر رذیلانه بود.

وی در ادامه این پیام آورده بود: این کار وی همانند رسوائی «واترگیت» در زمان «نیکسون» است. اوباما آدم مریضی است.

رئیس جمهور جدید آمریکا در توئیت دیگری تأکید کرده بود: وکیل خوبی گرفته ام که می تواند پرونده خوبی را از شنود مکالمه های تلفنی من در ماه اکتبر سال گذشته میلادی درست پیش از زمان انتخابات به جریان بیندازد.

در همین راستا و پس از چند ساعت، «کوین لوئیس» (Kevin Lewis) سخنگوی «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا نیز به پیام توئیتری «دونالد ترامپ» درباره شنود مکالمه های تلفنی اش توسط اوباما در ماه اکتبر سال گذشته میلادی و در جریان فعالیت های انتخاباتی ریاست جمهوری هشتم نوامبر واکنش نشان داد.

سخنگوی «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا  در این باره گفته بود: نه اوباما و نه هیچ یک از دیگر مقامات کاخ سفید هرگز دستور جاسوسی از هیچ‌ شهروند آمریکائی را نداد. هر حرفی بر خلاف این موضوع، صرفاً نادرست به شمار می آید.