قم - مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: توانمندسازی مدیران و دبیران به آموزش مهارت‌های زندگی و انتقال ان به دانش اموزان از برنامه های اداره کل آموزش و پرورش قم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شیخ الاسلام بعد از ظهر سه‌شنبه در همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان دانش آموزی استان قم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و منتخبین پرسش مهر ۹۵ ریاست جمهوری که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، از دکتر لاریجانی به دلیل نگاه و تلاشی که در مجلس به امر آموزش و پروش داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن بیان تلاش‌های اداره کل آموزش و پرورش قم در به فعلیت رساندن توانمندی‌های دانش آموزان قمی به برخی فعالیت‌ها و موفقیت‌های این اداره اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، کسب معدل ۲۰ توسط ۶ دانش آموز قمی در خرداد ۹۵ در امتحانان نهایی، کسب رتبه‌های برتر کنکور در رشته‌های زبان خارجه، فنی، هنر و ارتقای قم به رتبه ۴ در کنکور ۹۵، به دست آوردن مدال برتر آزمایشگاه شیمی در سال ۹۴ و ۹۵، کسب رتبه برتر در جشنواره خوارزمی، کسب رتبه برتر ۹ نفر در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری ۹۵ و کسب رتبه برتر کشور توسط ۹۳ نفر در مسابقات ورزشی و فرهنگی در ۶۹ رشته را از موفقیت‌های دانش آموزان قمی برشمرد.

وی از طراحی سایت ختم قرآن ویژه دانش آموزان و خانواده‌های آنان خبر داد و افزود: ایجاد رشته‌های بومی در هنرستان‌ها که منجر به ایجاد شغل می‌شوند و توانمندسازی مدیران و دبیران به آموزش مهارت‌های زندگی و انتقالان به دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل نام برد.

احداث زائرسرای فرهنگیان قم در مشهد

شیخ الاسلام در پایان از آموزش ضمن خدمت ۴۸ ساعتی مدیران مدارس، مقاوم سازی ۱۲۰ مدرسه در طول سه سال در قم و احداث زائر سرا و مرکز آموزشی فرهنگیان در مشهد مقدس خبر داد.