رئیس سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا به دفاع از جاسوسی های این نهاد که اخیراً توسط پایگاه افشاگر «ویکی‌ لیکس» افشا گردید، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایکل هایدن» (Michael Hayden) مدیر سابق سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اس»، از برنامه‌ های جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی کشورش دفاع کرد.

وی  در بخشی از این مصاحبه در واکنش به اسناد منتشره از سوی ویکی لیکس که مدارکی را دال بر جاسوسی سازمان سیا از طریق تلویزیون های سامسونگ رسانه ای کرده بود، گفت: آدم های بدی در جهان وجود دارند که تلویزیون سامسونگ نیز دارند. آدم های بدی در بیرون از اینجا هستند که شما از ما می خواهید تا جاسوسی آن ها را بکنیم.

مدیر سابق سیا و آژانس امنیت ملی این کشور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» تأکید کرد: شما از ما می خواهید تا توانمندی داشته باشیم که بتوانیم با روشن کردن ابزارهائی داخل تلویزیون برخی افراد قادر به اطلاع یافتن از نیات و مقاصدشان باشیم.

وی در ادامه بدون توجه به اسناد منتشره توسط ویکی لیکس در این باره مدعی شد: به شما می گویم که این ابزارها علیه یک آمریکائی مورد استفاده قرار نگرفته است!