سند همکاری با آژانس همکاری‌های بین الملل ژاپن درخصوص توسعه و اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست در مناطق ساحلی جنوب کشور امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، سند همکاری معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و آژانس همکاری‌های بین‌الملل ژاپن موسوم به جایکا در خصوص توسعه و اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست در مناطق ساحلی جنوب کشور با پایلوت استان هرمزگان با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد.

ابتکار با اشاره به وسعت و تنوع مناطق ساحلی ایران، گفت: اجرای مدیریت پایدار و همگام با ملاحظات زیست‌محیطی در سواحل کشور ضروری و از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا سواحل جنوبی و شمالی کشور با چالش‌ها و معضلات محیط زیستی بسیاری رو به رو هستند.

معاون رئیس جمهور ضمن تأکید بر لزوم اجرای مدیریت یکپارچه سواحل در سطح خشکی و دریایی، تصریح کرد: وزارت کشور و سازمان‌های بنادر و دریانوردی، شیلات، مدیریت و برنامه‌ریزی از جمله دستگاه‌هایی هستند که به دلیل ابعاد فرابخشی این اقدام باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد: اجرای موفق طرح مدیریت جامع و پایدار مناطق ساحلی استان هرمزگان پیش زمینه‌ای برای اجرای این الگو در سایر استان‌های ساحلی کشور باشد.