کرج - معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین بار در کشور ۵۲ و نیم درصد دسترسی به اینترنت از طریق موبایل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری عصر شنبه با حضور در مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپای کرج اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری در کشور طی سال جاری سه هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان کمتر از ۲۰ درصد در فضای مجازی جذب شده است.

وی در ادامه به تاکید بر اینکه برای نخستین بار در کشور ۵۲ و نیم درصد دسترسی به اینترنت از طریق موبایل انجام شده است، گفت: این مهم بسیار حائز اهمیت است.

براری در بخش دیگری مهمترین محور اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید فراوانی دارند.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقتصاد دانش بنیان را مبتنی بر نیروی انسانی دانست و گفت: این مهم بر نوآوری تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه زمانی ذخایر نفتی و گازی خلق ثروت می کردند، گفت: صنایع بالا و پایین دستی حول محور صنایعی مثل نفت شکل می گرفت در حالی که امروزه نوآوری خلق ثروت می کند.

برخورداری شهرهای استان البرز از اینترنت ۳G

براری با تاکید بر اینکه از ۱۰ برند برتر دنیا ۷ برند را افراد تشکیل می دهند، گفت: ایران قطب هفدهم اقتصاد دنیا است در حالی که دانشگاه «ام.آی.تی» به تنهایی قطب یازدهم اقتصاد دنیا را از آن خود کرده است.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری با اشاره به حضور ۱۲۰ هزار دانشجو در البرز، افزود: حضور ۱۲۰ هزار دانشجو در استانی مانند البرز مانند یک گنج است.

وی با بیان اینکه حضور شرکت های دانش بنیان به اقتصاد و اشتغال کمک شایانی می کند، گفت: «ای.سی.تی» می تواند اقتصاد شهر را توسعه دهد به نظر می رسد این مهم باید در دستور کار مسئولان شهری کرج قرار گیرد.

براری در خصوص ارزش اپلیکیشن های استارت آپی گفت: برخی از سرمایه گذاران اعلام آمادگی می کنند که در سهام برخی از اپلیکیشن ها شریک شوند.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بیشترین سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های «ای.سی.تی» در البرز انجام شده است و هر شش شهر استان از اینرنت ۳G دارد.

وی با اشاره به توسعه شبکه باند اینترنت در البرز، گفت: سهم استان ها در اقتصاد «ای.سی.تی» پایین است در حالی که تهران بیش از ۸۰ درصد سرمایه را جذب کرده است.

رونمایی از نخستین اپلیکیشن هوشمندسازی تبلیغات در ایران 

به گزارش خبرنگار مهر، معاون وزیر ارتباطات امروز با حضور در مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپای کرج در مراسم رونمایی از اولین اپلیکیشن این مرکز که در حوزه استارت آپ و کارآفرینی فعالیت می کند شرکت کرد.

احمد خیری مشاور شهردار کرج در این خصوص گفت: در پی ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به‌همت جوانان کارآفرین ایرانی و با حمایت مرکز تسهیلگری و توانمند سازی کسب و کارهای نوپای کرج، نرم افزار «وینتو» برای رونق اقتصادی و گرداندن چرخه اقتصاد پا به عرصه گذاشت.

وی اضافه کرد: این نرم افزار برای رفع مشکلی به‌نام عدم اثرگذاری تبلیغات شرکت‌ها به وجود آمد و برای رفع آن فروشگاهی طراحی شده که خریداران بدون نیاز به پرداخت هزینه در آن خرید می‌کنند.

مشاور شهردار کرج با اشاره به اینکه این نرم افزار توسط مبتکر کرجی، مهدی رحمانی راه اندازی شده است، گفت: علاقه مندان به فعالیت های استارت آپی و کارآفرینی می توانند این نرم افزار را از سایت www.winto.ir دانلود کنند.

گفتنی است؛ مرکز تسهیلگری و توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپای کرج که برای اولین بار در کشور طراحی شده است در آینده ای نزدیک با حضور وزیر ارتباطات راه‌اندازی می‌شود.