وزير آموزش و پرورش در ارتباط با طرح موضوع استيضاح خود كه از سوي برخي نمايندگان مجلس مطرح است ، گفت: قاعدتا بايد ابتدا سؤالات به من منعكس شود تا بدانم ريشه استيضاح كجاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر ، محمود فرشيدي در حاشيه ديدار با وزير آموزش و پرورش بنگلادش ، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص استيضاح وي ، افزود: تصور مي ‌كنم مباحث منطقه‌ اي و مسائل مرتبط با مديريت‌ هاي مناطق ريشه بعضي سئوالات نمايندگان باشد.

وي گفت: بيش از 700 مدير در مناطق آموزش و پرورش وجود دارند كه مطمئنا نمايندگان مجلس نيز با آنان سر و كار داشته‌ اند و ممكن است روش هايي كه آنان به كار گرفته‌ اند غير از موارد مد نظر نمايندگان بوده باشد.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اينكه آيا نحوه انتساب مديران ستادي نيز مورد سئوال نمايندگان بوده است ، افزود: ممكن است ميزان سطح ستادي نيز مد نظر بوده باشد اما در هر حال عملكرد مديران از طريق روسا و عملكرد روسا از طريق وزارتخانه مورد ارزيابي قرار مي ‌گيرد.

فرشيدي تاكيد كرد: اين مهم به طور طبيعي مي ‌تواند از عرصه‌ هاي مورد اختلاف نظر در فعاليت آموزش و پرورش باشد ، به علاوه اينكه در روستاي دور افتاده كشور تنها نماينده دولت معلمان هستند و بايد به اين نكات نيز توجه داشت.

به گفته وي ، حدود 700 هزار معلم در مدارس ساماندهي شده ‌اند چرا كه كاستي يك معلم در يك مدرسه به تمام جامعه منتقل مي شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به نقل و انتقال قريب به 9 هزار معلم در سال تحصيلي جديد ، خاطر نشان كرد: انتقادات به آموزش و پرورش را به جهت بزرگي يا وسعت عمل اين دستگاه مرتبط مي ‌دانم.

فرشيدي گفت: با تمام اين مسائل سياست‌ هايي كه در راستاي تمركز زدايي و نظارت در آموزش و پرورش پيگيري شده بسيار خوب بوده است.

وزير آموزش و پرورش در عين حال تاكيد كرد: تيمي كه هم اكنون در آموزش و پرورش مشغول به كار است واقعا از نظر توانايي و هماهنگي بي نظير است.

فرشيدي در پاسخ به اينكه چرا تا كنون در دولت پاسخگوي نهم ، وزير آموزش و پرورش نشستي با خبرنگاران براي تشريح عملكرد وزارتخانه خود نداشته است ، گفت: ممكن است ايراد شما وارد باشد اما من ترجيح مي دادم كه كارم از خودش دفاع كند. نگراني كه هميشه داشتم اين بوده است كه حل امور تحت مديريتم منوط به سخنراني نباشد.

وزير آموزش و پرورش افزود: براي من كه سال ها از كار اجرايي دور بوده‌ ام اين مسأله دغدغه‌ اي بوده است.

فرشيدي در پاسخ به تامين مسكن فرهنگيان گفت: هم اكنون 350 هزار فرهنگي فاقد مسكن هستند كه تدابير ارزنده‌ اي براي رفع مشكل آنان صورت گرفته است.