کرج - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز ضمن تشریح اقدامات جمعیت در ایام نوروز از آمادگی پایگاههای امدادی در سطح استان خبر داد.

دکتر ناصر چرخساز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با آغاز سفرهای نوروزی جمعیت هلال احمر استان از بیست و ششم اسفندماه تا پازندهم فروردین ماه اقدام به برپایی ایستگاه برای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران، آماده باش نیروهای امدادی در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی و طرح ملی داوطلب یار امدادونجات در ورودی های استان و جاده های مواصلاتی خواهد کرد.

به گفته وی در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲۰ پایگاه ثابت، موقت و سیار در سطح استان آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

چرخساز به استقرار دو تیم توانا ویژه خواهران در محور کرج - چالوس و محور کرج - قزوین اشاره کرد و گفت: یک فروند بالگرد جمعیت هلال نیز در صورت نیاز به امداد هوایی در اختیار استان قرار خواهد گرفت و تیم امداد و نجات کوهستان نیز در این ایام به صورت آماده باش است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز اضافه کرد: در ایام نوروز روزانه ۹۰ نفر از نجاتگران و پرسنل آموزش دیده هلال احمر برای ارائه خدمات امدادی و پیش بیمارستانی حاضر می شوند.

استقرار تیم های دوچرخه سواری برای راهنمایی مسافران

وی به استقرار ۱۴ دستگاه آمبولانس،۳ دستگاه سِت نیمه سبک هیدرولیک، ۷ دستگاه خودروی نجات، ۲ دستگاه موتورلانس در سطح استان اشاره کرد و گفت: همه پایگاه ها در تمامی شعب آمادگی کامل برای اسکان اضطراری مسافران، در راه ماندگان را دارند.

چرخساز با اشاره به سامانه اطلاع رسانی ۱۱۲ که در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان است، گفت: روزانه ۲۱ نفر از جوانان جمعیت هلال احمر البرز در هفت ایستگاه ایمنی و سلامت مسافران با طرح متنوع فرهنگی شامل «کمپین نه به تصادفات، جشنواره سراسری فیلم و عکس مستند بشر دوستی، سایت سفر سالم (عضویت در ربات تلگرامی کمپین نه به تصادفات جاده ای)، آموزش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، جشنواره نقاشی صلح و دوستی، ایستگاه سلامت، جشنواره ایده ها و خلاقیت اعضا» در ورودی های شش شهرستان استان مستقر می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به برپایی ایستگاه های ایمنی و سلامت مسافران و خیمه نماز گفت: شش تیم دوچرخه سوار «صحاب» نیز برای راهنمای مسافران در مناطق مختلف استان مستقر می شوند.

اجرای طرح ملی «فرشتگان رحمت»

وی به فعالیت معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر البرز اشاره کرد و گفت: سه پزشک داوطلب طی هفته اول نوروز در پایگاه های بین شهری استان مستقر می شوند.

چرخساز اضافه کرد: طرح ملی «فرشتگان رحمت» سازمان داوطلبان به منظور حمایت از خانواده های نیازمند اجرا می شود که با اجرای این طرح سبدهای کالا، ارزاق و البسه نو تهیه با حفظ کرامت انسانی میان نیازمندان توزیع می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت : با اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران شاهد کاهش تصادفات بین شهری و ارائه سریع خدمات و معرفی اهداف بشر دوستانه و داوطلبانه جمعیت هلال احمر  خواهیم بود.