تهران- امسال به مانند سال‌های گذشته خیل عظیم مردم مومن و مذهبی استان تهران لحظه سال تحویل در مساجد و بقاع متبرکه حضور پیدا می کنند تا سال جدید را با معنویت و سرشار از برکت آغاز کنند

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- مردم استان تهران و همچنین مسافران نوروزی این استان از ساعت‌های ابتدایی صبح امروز با حضور در بقاع متبرکه، ضمن قرائت قرآن و دعای لحظه تحویل سال، مراسم لحظه تحویل سال جدید را در فضای معنوی این  امامزادگان جشن می گیرند.

وارثان دیار ۱۵ خرداد در مصلی صاحب الزمان(عج) به استقبال سال جدید می روند

رضا اصیلی مهابادی مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین درباره برنامه‌های این شهرستان به مناسب لحظه تحویل سال ۹۶ اظهار داشت: ویژه برنامه‌های تحویل سال نو همزمان بعد نماز ظهر و عصر با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوعی از جمله قرائت قرآن، سرود و همخوانی و شعرخوانی، قرائت زیارت امین‌الله دعای تحویل سال برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از لحظه تحویل سال نیز بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ از بلندگوهای مصلی بزرگ صاحب الزمان(عج) پخش خواهد شد.

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین اظهار کرد: این مراسم با حضور پدر معنوی شهرستان ورامین، حضرت آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان برگزار شده و دعای لحظه تحویل سال توسط معظم له قرائت می شود.

وی با اشاره به انجام مراسم دید و بازدید اقشار مختلف مردم و مسئولین با امام جمعه محترم در مصلی صاحب الزمان(عج) ابراز کرد: این دید و بازدیدهای عمومی هر ساله طبق یک سنت دیرین انجام می شود.

 مهابادی خاطرنشان کرد: همه خدام مصلی با برنامه ریزی قبلی و فعالیت های شبانه روزی مصلی را برای برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو آماده کردند.

حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان مردم تهران و مسافران نوروزی

مراسم لحظه تحویل سال در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

این مراسم از ساعت ۱۳ آغاز شده و با قرائت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دعای توسط ادمه می یابد و در لحظه تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت می شود.

عباس سلیمی معاون فرهنگی و دبیر ستاد تحویل سال آستان مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر از فراهم شدن تمهیدات لازم در رواق ها و صحن های مختلف حرم خبر داد و گفت: پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و رییس جمهور از دیگر برنامه های آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

لحظه تحویل سال در حرم امام خمینی(ره)

در حرم مطهر امام راحل(ره) نیز از ساعت ۱۳ مراسم تحویل سال با حضور اقشار مختلف مردم و نیز تعدادی از مسئولین کشوری و لشکری برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه، بیان احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی از برنامه های این مراسم است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در این مراسم به سخنرانی خواهد پرداخت.

مراسم معنوی تحویل سال نو در حرم مطهر امامزاده جعفر ابن موسی الکاظم (ع) شهرستان پیشوا

مردم مومن و انقلابی شهرستان پیشوا نیز از ساعت ۱۱:۳۰ در حرم برادر امام رضا(ع) گرد هم می آیند و با قرائت زیارت آل یس، کرسی تلاوت و اذان و سپس اقامه نماز لحظه سال تحویل را با معنویات و در جوار حضرت جعفر ابن الموسی الکاظم(ع) آغاز می کنند.

سید رضا نواب مجری این مراسم است و حسن اصلانی به اجرای شعر می پردازد و نیز تقدیر از بهترین ها و تکریم مادران شهدا از بخش های دیگر مراسم مذکور می باشند.

مراسم معنوی لحظه تحویل سال در پیشوا با مداحی احمد صدرایی ذاکر اهل بیت علیهم السلام و پخش بیانات نوروزی امام خامنه ای(اٙدام الله ظله العالی) به پایان خواهد رسید.

گلزار شهدای گمنام شهر قدس،محل اجتماع مومنین این شهرستان

فردا از ساعت ۱۲:۳۰ مراسم محوری شهر قدس با حضور خانواده محترم شهدا،مسئولین و مردم مومن و مذهبی شهر قدس در گلزار شهدا گمنام این شهر برگزار می شود.

برپایی ایستگاه صلواتی، خیمه معرفت با حضور روحانیون و پاسخگویی به سئوالات و شبهات مراجعان از برنامه های مراسم شهر قدس خواهد بود.

در انتهای مراسم نیز پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد.

مصلی سابق گلستان پذیرای مومنین بهارستان در لحظه تحویل سال

محمود حسینی شعار دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراسم ویژه تحویل سال در شهرستان بهارستان با حضور حجت الاسلام سید مرتضی صفایی امام جمعه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مراسم هم زمان با نماز ظهر و عصر در مسجدجوادالامه(ع) مصلی سابق گلستان برگزار می شود.

حسینی شعار با اشاره به اینکه مراسم مذکور همراه با قرائت ادعیه توسل و سال نو می باشد ازعموم مردم برای حضور باشکوه در این مراسم دعوت کرد.

قرچکی ها سال تحویل در گلزار شهدای گمنام هستند

مراسم سال تحویل سال ۱۳۹۶ در کنار مزار شهدای گمنام این شهرستان از ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شده و همراه با اقامه نماز ظهر و عصر ادامه می یابد.

این مراسم با دعای توسل همراه بوده و مداحی و قرائت دعای تحویل سال نو نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در کنار مزار شهدای گمنام قرچک خواهد بود.

مراسم تحویل سال نو با حضور اقشار مختلف مردم قرچک، مسئولین این شهرستان و خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد و پخش زنده پیام سال مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از طریق رسانه های شنیداری و دیداری از برنامه های پیش بینی شده مراسم مذکور خواهد بود.

پاکدشتی ها نیز میهمان شهدای گمنام خواهند بود

برنامه تحویل سال نو در مزار گلزار شهدای گمنام شهرستان پاکدشت به عنوان یک برنامه اسلامی و ایرانی برای نوروز سال ۹۶ انجام می شود.

اقشار مختلف مردم و تعدادی از مسئولین شهرستان پاکدشت،خانواده محترم شهدا، هیئات مذهبی و تشکل های دینی و فرهنگی در این برنامه شرکت خواهند کرد.

قرائت قرآن، سخنرانی و مدیحه سرایی از برنامه های تحویل سال در گلزار شهدای گمنام پاکدشت است، با توجه به اینکه میلاد حضرت زهرا(س) روز قبل بوده است در این مراسم مداح به مدح حضرت زهرا(س) خواهد پرداخت.