بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در سطح استان خبر داد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط استان طی امروز و فردا، به‌صورت رگبار باران به همراه رعد و برق و برای برخی نقاط همراه با ریزش تگرگ است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت امروز به تدریج این سامانه بارشی از قسمت‌های شمالی استان خارج شده و جریانات به سمت شمال متمایل شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین به سبب وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای خلیج فارس طی ساعاتی از امروز و امشب مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش تند باد و در برخی نقاط همراه با ریزش تگرگ و از فردا کاهش ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: طی این مدت جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر بر ساعت و به طور لحظه‌ای بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج نیز بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تند باد تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.