بوشهر - فرماندار شهرستان جم گفت: ۵ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی از سوی وزارت نفت و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در جم احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله نوروزی عصر سه‌شنبه در نشست با مدیر کل نوسازی مدارس استان بوشهر از تخصیص ۳ فضای آموزشی از سوی پتروشیمی‌ها و ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در قالب تفاهم با وزارت نفت در جم خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش افزود: معتقدم توسعه راهبردی و اصولی شهرستان از مسیر آموزش و پرورش و آموزش عالی می گذرد و کمک به هر دو حوزه را با همراهی نماینده محترم مردم در مجلس دنبال کرده‌ام.

همکاری نفت برای توسعه آموزشی

نوروزی از احداث ۵ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی از سوی وزارت نفت و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در جم خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که در شورای راهبردی پتروشیمی ها انجام شد ۳ مدرسه برای جم مصوب شد که یک  فضای آموزشی ۱۲ کلاسه در شهر جم، یک فضای آموزشی ۶ کلاسه در روستای چاهه و یک فضای آموزشی نیز در شهرک پردیس احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث تفاهم‌نامه شهرستان‌های جنوبی با وزارت نفت که با همراهی خوب الماسی نماینده جنوب استان در مجلس انجام شد در سال جاری دو مدرسه در شهر انارستان و روستای بهارستان و یک سالن ورزشی نیز در مدرسه شبانه روزی باقرالعلوم جم احداث می‌شود.

نوسازی فضاهای آموزشی

رئیس شورای آموزش و پرورش جم با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات تفاهم نامه با نفت، اولویت را بر روی توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی قرار داده‌ایم افزود: از چهار پروژه تخصیصی تفاهم‌نامه برای سال جاری، سه پروژه مربوط به آموزش و پرورش است.

نوروزی با اشاره به تخصیص اعتبار اولیه برای احداث مدرسه تخریبی ۶ کلاسه شهید حاجی نژاد، اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی این مدرسه در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.

لزوم نظارت بر پروژه‌های آموزشی

وی بر لزوم تخصیص اعتبار و فعال شدن مدارس عصمت و فضیلت تاکید کرد و گفت: مدرسه شهید یمینی انارستان نیز در ماه‌های آتی بهره‌برداری می شود.

فرماندار جم با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نظارت پروژه‌های آموزشی افزود: اقدامات خوبی در تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس انجام شده که انتظار داریم در سال جاری همه کلاس‌های درس از سیستم گرمایشی و سرمایشی برخوردار شوند.