بوشهر - نماینده کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای بومی استان بوشهر در اولویت اشتغال در فازها و صنایع مستقر در پارس جنوبی قرار دارند.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گام‌های نهایی برای تکمیل تعدادی از فازهای پارس جنوبی در دست اقدام است و هفته گذشته با حضور وزیر نفت بازدیدی را از این فازها که به‌زودی با حضور مقامات ارشد کشور افتتاح می‌شوند، داشتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸، پالایشگاه فاز ۱۹ و پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

الماسی بیان کرد: تلاش‌های ویژه‌ای را برای بهبود وضعیت اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی داشته‌ایم و بر اساس ماده قانونی ۵۸ برنامه ششم توسعه اولویت اشتغال در این مناطق با نیروهای بومی با توجه به محل سکونت نسبت به محل عملیاتی است.

نماینده کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با تلاش‌ها و موافقت‌های صورت گرفته شاهد اشتغال نیروهای بومی در این صنعت باشیم و مشکل بیکاری جوانان مناطق پیرامونی فازهای پارس جنوبی کاهش یابد.

وی در ارتباط با تصویب بسته پیشنهادی ۶۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های عمرانی در جنوب استان بوشهر، گفت: این پکیج در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در مناطق پیرامونی تصویب شده است.

الماسی افزود: در گذشته رویکرد شرکت‌های نفتی، تولیدمحور بوده ولی با مجموعه تلاش‌های صورت‌گرفته، این رویکرد تغییر کرده و نگاه ویژه‌ای به مناطق پیرامونی و مسئولیت‌های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای این بسته ۶۰۰ میلیارد تومانی نقش مهمی در بهبود وضعیت عمرانی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر خواهد داشت.