وزارتخانه ها ، نهادها ، تشكل ها و ارگانهاي مختلف، مسلمانان جهان و به ويژه ملت شريف ايران را به شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت كردند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، مجمع جهاني تقريب بين مذاهب اسلامي در بيانيه اي نوشت: بيت المقدس شهر صلح و ايستگاه صعود معجزه آساي معراج رسول گرامي اسلام (ص) است و روز قدس، روز تجلي شكوه و عظمت امت اسلامي، روز رستاخير استكبار ستيزي ملل مسلمان جهان، سمبل وحدت اسلامي و مقاومت مستعضعفين در مقابل مستكبرين و روز وحدت همه انسان هاي حقيقت خواه و عدالت دوست و پشتوانه اي بزرگ براي ملت مظلوم فلسطين در مقابله با صهيونيست هاست.

اين مجمع حمايت از مردم فلسطين و تلاش براي آزادي مسجد الاقصي از يوغ صهيونيست ها را از وظايف اصلي مسلمانان دانست و نوشت: اقداماتي كه امروز از طرف امت اسلامي در جهت پشتيباني از انتفاضه مردم فلسطين به عمل مي آيد، نشان دهنده حساسيت و اهميتي است كه اين امت براي مساله فلسطين قائل است.

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در بياينه خود با اعلام خشم و انزجار از جنايات رژيم منفور صهيونيستي و استبكار جهاني و دعوت عموم مردم به حضور گسترده و يكپارچه در راهپيمايي بزرگ روز جمعه، خاطر نشان كرد: روز قدس نشانگر وحدت و مقاومت و پايمردي مسلمانان و آزدي خواهان جهان در برابر توطئه هاي استكبار جهاني است.

جمعيت دفاع از ملت فلسطين نيز با صدور بيانيه اي از روز قدس به عنوان روزي كه آزادي خواهان و عدالت طلبان جهاني با تاسي از معمار كبير انقلاب اسلامي فرياد نابودي فرعونيان و يزيديان زمان را سر مي دهند، ياد كرد.

اين جمعيت در ادامه از ملت بزرگ ايران و ملل آزاده جهان خواست كه با حضور در راهپيمايي روز قدس در سالي كه با پيروزي فرزندان مقاومت عليه رژيم صهيونيستي زمينه نابودي اين رژيم از صفحه روزگار مهيا شده، به ياري انسان هاي ستمديده فلسطين برخيزند و فرياد مرگ بر استكبار و مرگ بر صهيونيسم سر دهند.

در اين بيانيه تاكيد شده است: مردم ايران در برابر مقاصد استكبار و صهيونيسم كه منطقه را مورد تاخت و تاز خود قرار داده اند، جلوه ديگري از مقاومت جهاني را به نمايش مي گذارند.

كانون همبستگي فرهنگيان ايران در اطلاعيه خود براي دعوت مسلمانان جهان به حضور گسترده و پر شور در راهپيمايي روز قدس تصريح كرد: روز قدس نماد ظلم ستيزي مسلمانان جهان با صهيونيسم است.

اين كانون تصريح كرد: اكنون مسلمانان براي به دست آوردن نقشه اوليه فلسطين نيازمند پيروزي قطعي انتفاضه هستند و پيروزي انتفاضه در گرو حفظ وحدت، استمرار مقاومت و جهاد و كمك مسلمانان در ابعاد مختلف به انتفاضه است.

كميته امداد امام خميني (ره) نيز در اطلاعيه اي با اعلام حضور امدادگران اين نهاد خدمت گزار، همپاي ملت بزرگ ايران در راهپيمايي آخرين جمعه ماه مبارك رمضان نوشت: مردم انقلابي و مسلمان ايران اسلامي همچون برادراني ديني در كنار مردم فلسطين و لبنان خواهند ايستاد و در حمايت از انتفاضه فلسطين و دلاور مردي هاي مبارزين حزب الله، از هيچ كوششي فرو گذار نخواهند كرد.