قم - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اگر حلقه‌های واسطی همچون شرکت‌های دانش بنیان برای هنر و فرهنگ ایجاد شود ذوق هنری هنرمندان مصرف و اقتصاد هنر نیز شکوفا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد واعظی در دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق که قبل از ظهر یکشنبه با حضور استاد نجابتی و طلاب هنرمند در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اقبال عمومی طلاب به هنر برای انتقال معانی و مفاهیم دینی اظهار داشت:‌  باید فرهنگ خود آگاهی در میان مردم به وجود آید که هنر و مقولات هنری یک نیاز واقعی است و در واقع لذت بردن از انتقال مفاهیم به شکلی زیبا یک نیاز واقعی است.

وی ابراز داشت: متأسفانه در کشور ما صنعت هنر وجود ندارد که باید همچون شرکت‌های دانش بنیان حلقه‌های واسطی برای این کار ایجاد شود تا به این وسیله اقتصاد صنعت هنر شکوفا شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر صنعت هنر راه‌اندازی شود ذوق هنری هنرمندان که نمونه‌های آن را می‌بینیم در معرض دید قرار گرفته و مصرف می‌شود.

وی افزود:‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد فرهنگی پشتیبانی اندکی از هنرمندان می‌تواند داشته باشد و دلیل آن این است که ما فعالیت‌های متعدد و محدودیت مالی داریم.

حجت الاسلام واعظی بیان داشت: بیشترین درصد اشتغال فارغ التحصیلان در بخش آموزش است زیرا مردم نیاز واقعی به آموزش دارند و برای آن هزینه صرف می‌کنند.