پلیس فدرال آمریکا برای نخستین بار اعتراف کرد که از تابستان ۲۰۱۶، یکی از مشاورین ستاد انتخاباتی ترامپ را که آن موقع سرگرم تبلیغات ریاست جمهوری بود، به ظن همکاری با روسیه، زیر نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) اعتراف کرد که تابستان گذشته زمانی که هنوز «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در راس امور بود، مجوز رصد فعالیت های «کارتر پیج» از مشاورین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا را گرفته است تا وی را به ظن همکاری با روسیه، تحت نظر بگیرد.

این نخستین بار است که یکی از نهادهای دولتی آمریکا به طور رسمی به رصد فعالیت های تیم انتخاباتی ترامپ اذعان می کند.

 در حالی که دموکرات ها، انجام چنین اقدامی را در راستای مشخص شدن حقیقت و رفع سوء ظن نسبت به تیم ترامپ توجیه می کنند؛ جمهوریخواهان از آن به عنوان سندی مبنی بر تلاش دولت اوباما برای ممانعت از ریاست جمهوری ترامپ یاد می کنند.

مجوز رصد فعالیت های کارتر پیج که پیشتر یه عنوان یک بانکدار در مسکو سکونت داشته است، از سوی دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا صادر شده است.

دلیل صدور چنین مجوزی، سوء ظن دولت قبلی واشنگتن به دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا عنوان می شود.

گفتنی است از دید دولت ترامپ، مسئول اصلی همه اتهاماتی که به اعضای دولت جدید واشنگتن نسبت داده می شود، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری اوباما است که گزارش هایی مبنی بر همکاری نزدیکان ترامپ با روسیه را به نهادهای امنیتی ارائه داده است.

تاکنون اتهام همکاری با روسیه یک قربانی از دولت ترامپ گرفته است. چندی پیش «مایکل فلین» مشاور امنیتی ترامپ با تشدید این اتهامات علیه خود، مجبور به استعفا شد.