بیش از دو هزار مهاجری که قصد داشتند با گذر از دریای مدیترانه خود را به خاک اروپا برسانند، طی ۱۹ عملیات نجات جداگانه از مرگ نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بیش از دوهزار مهاجری که قصد داشتند با گذر از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، طی ۱۹ عملیات نجات که توسط گارد ساحلی ایتالیا یا کشتی های وابسته به سازمانهای غیردولتی انجام شد، از مرگ نجات یافتند.

سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا گفت که در جریان این ۱۹ عملیات نجات، ۲۰۷۴ مهاجر سوار بر ۱۶ قایق پاروزنی و سه قایق کوچک چوبی از خطر مرگ نجات یافتند و تنها یک نفر جان خود را از دست داد.

مؤسسه خیریه پزشکی «سانس فرانتیرس» در یک پیام توئیتری گفت که در قایقی که مسافران آن توسط خدمه کشتی آکواریوس نجات یافتند، یک نوجوان جان خود را از دست داد.

سخنگوی گارد ساحلی مرگ یک مهاجر را تأیید کرد؛ اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

مؤسسه خیریه پزشکی سانس فرانتیرس اعلام کرد که دو کشتی متعلق به این مؤسسه به نامهای آکواریوس و پرودنس جان حدود یکهزار مهاجرِ سوار بر نُه قایق را نجات داده اند.

طبق اعلان سازمان بین المللی امور مهاجران، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۳۲۰۰۰ مهاجر از طریق دریا به اروپا وارد شده اند. بیش از ۶۵۰ مهاجر نیز در این مسیر جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند.