یک روزنامه اتریشی در یادداشتی آورده است که آنکارا برای برخورداری از تحکیم و قدرت بیشتر به نتیجه مثبت مردم در همه پرسی امروز نیاز مبرم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی دی پرسه در شماره امروز خود نوشت: مردم ترکیه بنا به تاریخ از پیش اعلام شده امروز برای شرکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی به پای صندوق های رای رفتند. 

همه می دانند در صورت پیروزی همه پرسی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از قدرت اجرایی فزاینده ای برخوردار می شود که این امر می تواند سبب نگرانی برخی گروهها و احزاب را فراهم بیاورد. 

این روزنامه اتریشی با اشاره به اینکه این همه پرسی یکی از بزرگترین و سرنوشت سازترین انتخابات های ترکیه در صد سال اخیر است، نوشت: جامع دو قطبی ترکیه با این همه پرسی بار دیگر در مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا برای خواست های خود تلاش کنند.

در ادامه آمده است: موافقان تغییرات معتقدند با تصویب این قانون اساسی، حاکمیت یکپارچه شده و ترکیه‌ به کشوری قدرتمند و باثبات تبدیل خواهد شد که در آن مبارزه با تروریسم و جدایی‌طلبی تقویت شده و راه برای توسعه اقتصادی کشور، تحت رهبری یک فرد، باز خواهد شد.

موافقان پیروزی همه پرسی همچنین بر این باورند که در صورت اعمال تغییرات در قانون اساسی ترکیه مناقشات داخلی تا حد زیادی بهبود پیدا می کند در صورتی که مخالفان نظری به عکس این عقیده دارند.