منابع رسانه ای به نقل از رئیس نهاد ناظر بر انتخاباتِ ترکیه اعلام کرد که برگه های فاقد مهر توسط نهاد عالی انتخاباتی صادر شده و معتبر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، رئیس نهاد ناظر بر انتخاباتِ ترکیه اعلام کرد: برگه‌ های رأی‌ گیری بدون مهر از سوی نهاد عالی انتخاباتی صادر شده و معتبر بوده است.

در حالیکه شب گذشته شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرده بود که پاکت های فاقد مهر شمارش نخواهند شد، برخی افراد و رسانه ها نیز از شمارش شدن آرای صندوق‌ هایی که روی آن‌ ها مهر تائید شعب نیز نخورده بود خبر می دادند.

در متن منتشره توسط شورای عالی انتخابات ترکیه در این خصوص آمده بود: در راستای شکایت های مردمی مبنی بر اینکه برخی پاکت های رأی بدون مهر به داخل صندوق های رأی انداخته شده است، شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام می کند که پاکت های فاقد مهر در صورتیکه اثبات نشود که از بیرون شعبه وارد شده اند، شمرده خواهند شد.

لازم به ذکر است، همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه در ۱۶ آوریل سال جاری میلادی (روز گذشته) در این کشور برگزار شد و توانست حدود ۵۱% از آرای مردم را به خود اختصاص دهد.

بر این اساس، نظام ترکیه از پارلمانی به ریاستی تغییر می یابد، سمت نخست وزیری حذف می شود و اختیارات بسیاری به رئیس جمهور ترکیه تفویض خواهد شد.