نماینده مردم لنگرود در مجلس، با اشاره به کشتار اخیر مردم سوریه از وزیر امور خارجه خواست این موضوع را از طریق شورای امنیت پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در نطق میان دستور خود، کشتار مردم فوعه و کفریا را محکوم کرد و اظهار داشت: کشتار وحشیانه ۱۲۰ کودک در سوریه نشان دهنده اوج جنایت مدعیان حقوق بشر است.

وی ادامه داد: شورای  امنیت به چه دلیل سکوت کرده؟ چرا قطع نامه محکومیت صادر نکرده و دادگاه محکومیت تشکیل نداده است؟

این نماینده مجلس، آمریکا و کشورهای اروپایی را تامین‌کننده سلاح و امکانات داعش خواند و گفت: آمریکا باید به تاریخ بشریت پاسخگو باشد؛ وزیر امور خارجه کشورمان این جنایت را از طریق شورای امنیت پیگیری کند.

لاهوتی در ادامه با انتقاد از افزایش ۷ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ چای گفت: با توجه به تورم ۱۴ و ۱۵ درصدی این نرخ منطقی نیست؛ زیرا دولت از کشاورزان هزینه کود، مالیات و کارگر را معادل نرخ تورم می‌گیرد.

وی افزود: ۷ هزار هکتار از مزرعه های چایکاری تبدیل به ویلا شده اند و کشاورزان تبدیل به سرایداران ویلاها شده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از واردات برنج گفت: به آقای وزیر کشاورزی می گوییم چرا برنج وارد کرده اید می گوید من نکردم! آقای شریعتمداری این کار را انجام داده است!

لاهوتی خطاب به حجتی تصریح کرد: تو وزیری، شریعتمداری چه کاره است؟ این جنایت موجب شده سه هزار هکتار از زمین های برنج به ویلا تبدیل شود.

وی در خصوص وزیر رفاه نیز گفت: آقای ربیعی شما برای کلنگ زنی بیمارستان سوار لودر شدید، لباستان هم پاره شد؛ سه سال از کلنگ زنی شما با لودر گذشته است من برای شما یک کت و شلوار می خرم کار تاسیس این بیمارستان را به پایان برسانید.

پس از پایان سخنرانی لاهوتی، علی مطهری نایب رئیس مجلس خطاب به لاهوتی گفت: آقای لاهوتی کت و شلوار آقای ربیعی را فراموش نکنید.