یک نشریه آلمانی در یادداشت امروز خود به تصمیم برلین برای توسعه همکاری های اقتصادی با چین به رغم مواضع مخالف رئیس جمهوری آمریکا پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله آلمانی اشپیگل در شماره امروز خود نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در موضع گیری های اخیر خود نسبت به نزدیکی و همسویی سیاست های اقتصادی برلین-پکن با اعلام مخالفت خاطر نشان کرده است که این دو کشور نباید در زمینه همکاری های اقتصادی پا را فراتر از گلیم خو بگذارند. 

این در حالی است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان این روزها در صدد تعمیق مناسبات دوجانبه اقتصادی میان برلین-پکن بوده و بر آن اصرار ویژه دارد. مرکل از همان آغاز صدرات اعظمی خود در ۱۲ سال گذشته چین را در اولویت های اقتصادی خود قرار داده و با انجام دیدارهای متعدد با مقامات این کشور به نوعی علاقمندی خود را برای بسط و توسعه مناسبات اعلام کرده است. 

اشپیگل در ادامه نوشت: دیپلمات های چینی مستقر در آلمان با استقبال از سیاست های برلین در راستای توسعه همکاری اعلام کرده اند که در این مسیر تلاش خود را بکار خواهند گرفت. از سوی دیگر «بریژیت زوپریس» وزیر اقتصاد آلمان در نشست اخیر گروه بیست دیدار جداگانه ای با نمایندگان چین در این نشست داشت که خود می تواند حاکی از اهمیت ویژه این مسئله برای برلین باشد.