وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای پیرامون عدم نصب پوسترهای مربوط به «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه در شعب انتخاباتی خارج از این کشور توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، وزارت خارجه فرانسه دقایقی پیش اعلام کرد که عدم نصب پوسترهای مربوط به «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه در شعب انتخاباتی خارج از کشور به این نهاد ربطی ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه در این باره آمده است: پوسترهای نامزدهای انتخاباتی توسط خود آن ها چاپ و تکثیر شده است.

بیانیه مذکور در این باره می افزاید: همچنین برعهده نامزدهای انتخاباتی است تا پوسترهایشان را پیش از اتمام موعد مقرر در ۱۰ آوریل سال جاری میلادی به کمیسیون انتخابات این کشور ارسال کنند.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه تأکید کرد که ۱۰ تَن از نامزدهای انتخاباتی به این کار مبادرت ورزیده و لذا پوسترهایشان در شعب اخذ رأی خارج از کشور نیز وجود دارد. بر این اساس، از آنجائیکه لوپن این اقدام را به انجام نرسانده است، پوسترهای وی نیز در شعب اخذ رأی خارجی مشاهده نمی شود.

لازم به ذکر است، مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) در حال برگزاری است و قرار است دو نامزد پیروز در این رقابت، در روز ۷ مِی (۱۷ اردیبهشت) در مرحله دوم با یکدیگر به رقابت پرداخته تا نهایتاً یکی از آن ها به عنوان رئیس جمهور منتخب فرانسه به کاخ الیزه راه یابد.