وزارت خارجه ترکیه با محکوم کردن تصمیم شورای مجمع پارلمانی اروپا، این اقدام را «تصمیم ناعادلانه» توصیف و اعلام کرد که چنین مسائلی موجب تجدید نظر آنکارا در روابط با این شورا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه ترکیه «تصمیم ناعادلانه» شورای مجمع پارلمانی اروپا در افزودن نام این کشور به فهرست نظارت سیاسی خود را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه در این باره آمده است: تصمیم اخیر موجب شرمساری این نهاد است و گزینه ای جز تجدید نظر در روابط با این شورا را برای آنکارا باقی نگذاشته است.

لازم به ذکر است، شورای مجمع پارلمانی اروپا (CEPA) امروز با اتخاذ تصمیمی ترکیه را به دلیل نگرانی‌ هایی مبنی بر نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان در این کشور به فهرست نظارت سیاسی خود اضافه کرد.

این تصمیم با ۱۱۳ رأی موافق در برابر ۴۵ مخالف در نشست امروز شورای مجمع پارلمانی اروپا اتخاذ شده و تأثیر منفی را بر ادامه روند مذاکرات پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا می گذارد.

گفتنی است، اتحادیه اروپا با موج بازداشت های گسترده ترکیه پس از کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال گذشته و نیز نتیجه همه پرسی قانون اساسی در ۱۶ آوریل سال جاری میلادی در این کشور مخالف بوده و برخی از اقدامات آنکارا در این روند را برخلاف موازین حقوق بشری این اتحادیه می داند.