ارومیه- زینب محمدنژاد حافظ کل قرآن کریم در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش حفظ کل قرآن کریم رتبه نخست بانوان را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این راستا نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در پیامی کسب رتبه نخست خانم زینب محمد نژاد حافظ کل قرآن کریم در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان را تبریک گفت.

در پیام حجت الاسلام و المسلمین آمده است، خدا را شاکرم که افتخار مبارک دیگری در حوزه فعالیت‌های قرآنی توسط شما نصیب استان آذربایجان غربی شده است. کسب چنین رتبه‌های ارزشمندی که حاکی از وجود ظرفیت‌های متعدد و مستعد قرآنی در استان است، به‌یقین در انگیزش جوانان به انس با قرآن کریم تأثیرات فراوانی خواهد داشت.

اینجانب ضمن تبریک کسب رتبه نخست اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام در رشته حفظ کل قرآن کریم محضر سرکار عالی و خانواده محترمتان که موفق به تربیت ۴ حافظ کل بوده‌اند، به روح پرفتوح شهید اسلام مصطفی محمد نژاد که جزو حاملان و حافظان قرآن کریم نیز بودند درود می‌فرستم. از همه مسئولان انتظار می‌رود ضمن ارج نهادن به این اتفاق مهم، در استفاده از چنین رویدادهایی برای ترویج و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در جامعه همت کافی و وافی را داشته باشند.

در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان جهان، زینب محمدنژاد، از ایران، سیلویا نارودت المنوره از اندونزی و زینب عدنان محمد حسن از عراق حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

زینب محمدنژاد، تنها نماینده کشور در بخش بانوان این دوره از مسابقات است این بانوی قرآنی از شهرستان ارومیه منتخب نماینده ایران در نخستین مسابقات بین‌المللی بانوان شده است.

این بانو برای نخستین  بار در سن ۹ سالگی در مسابقات کشوری شرکت و در همان سال نیز رتبه اول را کسب کرد.

دو برادر وی نیز حافظ کل قرآن هستند که از بین آنها مرتضی محمدنژاد در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۰ حضور یافت و موفق به کسب رتبه اول شد.

 سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از دوم تا ششم اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.