نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست‌های دولت یازدهم در مهار تورم، به کاهش سرمایه گذاری منجر شد و به معیشت مردم فشار آمد و بیکاری رشد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمصطفی میرسلیم در برنامه گفتگو با ایرانیان خارج از کشور که از شبکه «جام جم» پخش شد، اظهار داشت: سیاست‌های دولت یازدهم در مهار تورم، به کاهش سرمایه گذاری منجر شد و به معیشت مردم فشار آمد و بیکاری رشد کرد؛ در واقع، راهی که دولت یازدهم اتخاذ کرده، منجر به تشدید حالت رکود و از بین رفتن رونق کسب و کارشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید موجبات رونق تولید و اشتغال را فراهم کنیم تا معیشت مردم سر و سامان یابد، ادامه داد: ما باید با سایر کشورها مبادلات منطقی و در موضعی برابر و نه از موضع ضعف داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با عرضه محصولات فرهنگی ایران در خارج از کشور، می‌توانیم در جایگاه خود موفق باشیم و این امر در خنثی کردن توطئه‌ها اثرگذار است.

میرسلیم تاکید کرد: ما نباید بازار مصرف کشورهای دیگر باشیم، بلکه باید تعاملمان در مجموعه معادلات اقتصادی با دیگر کشورها دارای توجیه اقتصادی باشد؛ برخی کالاهای وارداتی جزو نیاز ما نبوده و با فرهنگ ما هم سازگار نیست.

وی افزود: در برخی فروشگاه‌ها مجسمه هایی وارد شده که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و کالای تجملی و ضدفرهنگی است؛ متاسفانه برخی تولید کنندگان به کیفیت محصول توجه ندارند. در مقابل، برخی کالاهای وارداتی از کیفیت خوبی برخوردار است.

این نامزد انتخابات در عین حال تاکید کرد: نمی‌خواهیم به هر قیمتی کالاهای بی کیفیت به مردم عرضه شود؛ ۲۰ تا ۲۵ درصد کالاهای وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.