زنجان-دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های استان زنجان گفت: طی سال گذشته به ۱۹ واحد تولیدی بزرگ و بالای ۱۰۰ نفر اشتغال ۵۷۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش معالی ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: شبکه‌های بانکی به تنهایی در اجرای طرح رونق موفق نمی‌شدو باید همکاری باشد و در این میان همکاری سازمان‌های مختلف خوب بوده است.

وی به ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی اشاره کردو گفت:  بالغ بر ۶۵۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان زنجان طی سال گذشته  پرداخت شده و در مجموع ۵۵.۳ درصد از کل تسهیلات در حوزه‌های صنعت و کشاورزی پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های استان زنجان  اظهار کرد: مجموع پرداخت تسهیلات در بخش صنعت و کشاورزی طی سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان  بوده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات سرمایه ثابت در بخش کشاورزی به ۳۷ واحد تولیدی و در بخش صنعتی هم برای ۳۳ واحد تولیدی پرداخت شده ومجموع واحدهای دریافت کننده تسهیلات ویژه سرمایه در گردش هم ۲۸۶ واحد اعلام شده است.

معالی افزود: طرح رونق در تیرماه سال‌ گذشته در استان زنجان آغاز و مردادماه نخستین گروه برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در مجموع تسهیلاتی بالغ بر ۵۸۴ میلیارد تومان به هزار و ۱۳۰ واحد متقاضی توسط بانک‌های عامل در استان پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های استان زنجان  تصریح کرد: تسهیلات به صورت مستقیم و در دو بخش سرمایه ثابت و در سرمایه در گردش به متقاضیان پرداخت شده و ۷۷ درصد از تسهیلات در بخش سرمایه در گردش پرداخت شد.

معالی گفت: در مجموع ۸۴۰ فقره پرونده متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل استان زنجان طی سال گذشته معرفی شد و به ۱۹ واحد تولیدی بزرگ و بالای ۱۰۰ نفر اشتغال ۵۷۲ میلیارد تومان تسهیلات  پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: مجموع تسهیلات پرداخت شده به واحدهای متقاضی در استان زنجان ۳۸ درصد مجموع خالص تسهیلات در سال گذشته  بود. 

دبیر شورای هماهنگی امور بانکهای استان زنجان گفت: ۳ هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان توسط ۱۳ بانک عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.