کرمانشاه- مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه گفت: نشست‌های تخصصی با موضوع «مهدویت» ویژه ایام شعبان با حضور اساتید برجسته در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز همتی امروز دوشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی اعیاد شعبانیه در کرمانشاه اظهار داشت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف قریب به ۹ سال است که در کرمانشاه فعالیت جدی دارد و با بهره مندی از مربیان توانمند آمادگی ارائه خدمت به تمام دستگاه ها را دارد.

وی پورتال جامع مهدویت را غنی ترین منبع مباحث مهدویت و انتظار اعلام کرد و گفت: این پورتال با هزینه های گزاف چند میلیاردی طراحی و ایجاد شده و بصورت آنلاین امکان پرسش و پاسخ فراهم است.

همتی با اشاره به هجمه گسترده غرب علیه موعود شیعه در فضای مجازی و بویژه هالیوود گفت: برای مقابله با هجمه دشمنان برنامه‌هایی همچون دوره تخصصی ویژه با عنوان «غرب و مهدویت» پیش بینی شده است.

وی از برگزاری دوره آموزشی معارف مهدویت برای فرزندان و خانواده‌های شاهد در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: امسال درصدد هستیم تا ضمن پرشور کردن انتخابات و حضور گسترده در صحنه،به معارف مهدوی نیز بپردازیم.

همتی از حضور ۷ نفر از اساتید برجسته مرکز تخصصی مهدویت در استان کرمانشاه طی دهه مهدویت خبر داد و اظهار کرد: این اساتید از تاریخ نوزدهم اردیبهشت تا بیست و دوم اردیبهشت بصورت تمام وقت در استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف در استان کرمانشاه ریالی اعتبار از هیچ ارگانی دریافت نمیکند و از حمایت خیرین بهره‌مند می شود، گفت: شهرداری ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه های مورد نیاز را تأمین میکند.

همتی با بیان اینکه استکبار با همه وجود به مقابله با انقلاب اسلامی ایران پرداخته است، گفت: مردم ما با اتکا به خط سرخ عاشورا و خط سبز انتظار حافظ این انقلاب هستند و این انقلاب را به یاری خداوند متعال به انقلاب جهانی حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف متصل خواهیم کرد.

وی از اجرای برنامه رادیویی با محوریت مهدویت خبر داد و افزود: امسال هفتمین همایش ملی غدیر پژوهی بصورت مقاله محور در استان برگزار خواهد شد.

همتی بیان کرد: سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در هالیوود بیش از بیست فیلم بلند سینمایی با رقم چند ده میلیاردی ساخته شد و همه تلاش غرب در این فیلمها این بود که به جهانیان القا کند که مهدی شیعه همان دجال آخرالزمان است و هجمه وحشتناکی را شروع کردند آنها در این راستا بسیار هزینه می کنند اما ما برای امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف خیلی هزینه نمی‌کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید نهضت مهدویت در استان راه اندازی شود، عنوان کرد: بنیاد مهدویت برای اولین بار  در زمینه معارف مهدویت برای تمام سنین از دوسال تا هشتاد و نود سال کتاب با تنوع بالا تهیه کرد و ۴۰۰ عنوان کتاب مهدویت در همه سنین داریم.

همتی بیان کرد: دولت یک ریال بودجه بابت فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف در استان کرمانشاه پرداخت نکرده و با سختی هزینه ها را تأمین می‌کنیم.

نماینده اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: در نیمه شعبان ویژه برنامه اعیاد شعبانیه در هشت بقعه استان و ویژه برنامه میلاد حضرت مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف در ۱۵ بقعه اجرا می‌شود و آمادگی داریم تا کتابخانه تخصصی مهدویت را در یکی از بقاع متبرکه استان بصورت دائمی راه اندازی کنیم.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: در ایام شعبان برنامه اعزام مبلغ را داریم و شش مدرسه صدرا نیز داریم که امکان اجرای برنامه های مهدویت در این مدارس وجود دارد.