هیأتی به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به ریاست سید محمد بهشتی در چهارمین مجمع جهانی گفتگوی بین فرهنگی در باکو شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سومین اجلاس شبکه بین المللی پروژه جاده ابریشم در روزهای چهاردهم تا هفدهم اردیبهشت همزمان با این مجمع با همکاری یونسکو، کمیته ملی یونسکو و وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان برگزار می شود .

شبکه بین المللی پروژه جاده ابریشم که یکی از بخش های این مجمع است در راستای شعار دهه ۲۰۲۳-۲۰۱۳با عنوان دهه بین المللی نزدیکی فرهنگ ها به عنوان بخشی از اهداف یونسکو برای ایجاد صلح در جهان و با مواجه به اهمیت جاده ابریشم در طول تاریخ تأسیس شد .

این بخش تا کنون دو اجلاس در راستای اهداف دهه بین المللی نزدیک فرهنگ‌ها در سال های  ۲۰۱۶و ۲۰۱۵در چین و اسپانیا برگزار کرده است که در آنها نمایندگان رسمی ۲۶کشور عضو گزارش هایی درباره فعالیت های گوناگون کشورهایشان در رابطه با جاده ابریشم ارایه داده‌اند .

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که امروز وارد باکو شد، سخنانی در باره اهمیت جاده ابریشم، نقش و سابقه طولانی ایران در این جاده و اهمیت امروز آن ایراد خواهد کرد .

در چهارمین مجمع جهانی گفت و گوی بین فرهنگی  موضوعاتی چون نقش ایمان، ادیان، مهاجرت، امنیت انسانی، ورزش، آموزش، هنر، توسعه پایدار، جلوگیری از بنیاد گرایی خشونت بار، اعتماد سازی و همکاری میان فرهنگ ها و تمدن ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

به دلیل اهمیت فوق العاده این مجمع، سیاستمداران، وزرا، رییسان سازمانها بین المللی مختلف، فعالان فرهنگی، سفرای صلح و کارشناسان از کشورهای عضو در آن شرکت می‌کنند.