اهواز - مدیرکل امور فنی استانداری خوزستان گفت: طرح جامع مرزهای چذابه و شلمچه به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی به زائرات اربعین حسینی را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیازی ظهر امروز در نشست ستاد اربعین خوزستان اظهار کرد: طرح جامع چذابه و شلمچه را پیگیری می کنیم؛ چذابه دیرتر شروع به کار کرده و منابع مالی آن از طریق شهرداری اهواز تأمین می شود.

وی افزود: در چذابه متولیان امر ۹ محور را به عنوان محور اصلی کار خود در دستور کار قرار می دهند که آب، برق، گاز، تلفن، سرویس های بهداشتی، پدافند غیرعامل، مسائل بهداشتی و درمانی از آن جمله هستند.

نیازی اظهار کرد: طی چند روز اخیر با منطقه آزاد به توافق رسیدیم که مشاور آن در شلمچه کار خود را شروع می کند ولی در زمینه زیرساخت ها کار کمتری نیاز به انجام شدن در شلمچه هست.

وی گفت: کمیته زیرساخت قرار شد در ابتدای هر ماه یک جلسه و در ایام نزدیک به اربعین نیز هر هفته یک جلسه برگزار کنند.

مدیرکل فنی استانداری خوزستان گفت: در زمینه آبرسانی به چذابه برآوردهای انجام شده این است که ۴۰ کیلومتر خط اصلی و آبرسانی به ۱۳ روستا نیاز به ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

یازی گفت: بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه ها تعریف می شود که نیاز به تخصیص اعتبار دارند چون از سال های قبل بدهی هایی به پیمانکاران دارند.

درویش علی کریمی مدیرکل آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: پروژه آبرسانی از سال گذشته به صورت مستمر در حال پیگیری است. با تأمین آب پایانه های مرزی شلمچه ۱۸ روستا نیز از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند. سال گذشته حدود ۴۰ دستگاه تانکر حمل و نقل آب را تدارک دیدیم.

کریمی افزود: در پایانه چذابه این پروژه دو بخش دارد یک بخش خود پایانه که هزینه اجرایی آن هشت و نیم میلیارد تومان است. در صورت افزایش اعتبار امکان آبرسانی به ۱۳ روستای در مسیر هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته بسیج کشوری آب و فاضلاب در سراسر کشور را داشتیم که آب شرب و شستشو را تأمین کردیم. امسال پیش بینی می کنیم تا به جای ۴۰ تانکر تعداد ۶۰ تانکر را برای انتقال آب درنظر بگیریم.