سنندج- معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در پی بارش بی سابقه باران و تگرگ برخی از منازل مسکونی دچار آب گرفتگی شد که نیروهای خدمات شهری نسبت به رفع آب گرفتگی این منازل اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رخزادی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات  شهرداری  در پی بارش بی سابقه باران و تکرگ روز گذشته اشاره کرد و گفت:  از اوایل هفته جاری سازمان هوا شناسی اخطار های لازم مبنی بر بارش باران و احتمال آب گرفتگی  معابر شهری را به دستگاه های خدمات رسان وامداد رسان اعلام کردند.

وی بیان کرد: نیروهای خدمات شهری این شهرداری هم آمادگی لازم برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر و جلوگیری از خسارات احتمالی را داشتند.

وی گفت: از شب گذشته که بارش بی سابقه باران  آغاز شد نیروهای خدمات شهری  با تلاش مضاعف توانستند مانع از آب گرفتگی معابر شوند.

رخزادی افزود: ساعت های اولیه صبح امروز شاهد بارش بی سابقه تکرگ  وباران بودیم  که  عدم کشش برخی از آبروهای سطح شهر که برای باراندگی های نرمال تعبیه شده باعث آب گرفتگی در بعضی از معابر شد.

وی بیان کرد: متاسفانه بر اثر حجم زیاد باران برخی از منازل و مغازه های سطح شهر دچار آب گرفتگی شد.

 رخزادی از امداد رسانی به ۲۲ خانواده که منزلشان دچار آب گرفتگی شده بود خبر داد و گفت: نیروهای خدمات شهری و همچیین سازمان آتش نشانی با تجهیزات لازم نسبت به تخلیه آب این منازل  اقدام کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: پس از اتمام بارش تمامی نیروهای خدمات شهری کار پاکسازی معابر سطح شهر  را آغاز کردند.

رخزادی اضافه کرد: با تلاش ۱۲ ساعته کارگران خدمات شهری تمامی تگرگ های سطح شهر  با استفاده از ماشین آلات جمع آوری شد و معابر و خیابانهای اصلی هم از برگ درختان پاکسازی شد.

وی افزود: در بسیاری از معابر هم ماسه های فراوانی جمع شده بود که خوشبختانه تمامی ماسه ها و گل و لای ناشی از باران هم جمع آوری شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری شهروندان  که در پاکسازی معابر به نیروهای شهرداری کمک کردند، گفت: در حال حاضر تمامی خیابانها ومعابر اصلی  پاکسازی شده است.