همزمان با آغاز فصل بارندگي هاي پاييزي و زمستاني و به منظور جلوگيري از بروز حوادث غير مترقبه و جاري شدن سيل ، مسيل هاي شمال تهران و حوضچه هاي موجود از رسوبات و ضايعات پاكسازي و ظرفيت گنجايش آنها افزايش يافت.

به گزارش خبرگزاري مهر ، شهرداري منطقه يك اعلام كرد: سالانه در حدود 3 ميليارد و 540 ميليون ريال صرف نگهداري ، پاكسازي و لايروبي مسيل ها و كانال هاي شمال تهران مي شود كه از ابتداي سال جاري تاكنون نيز بيش از يك هزار تن رسوب از داخل مسيل ها جمع آوري شده است.

بر اساس همين گزارش ، با كمك بيش از 50 نيروي انساني و استفاده از دستگاههاي بيل مكانيكي و زنجيري، لودر و كاميون و بازديدهاي روزانه مسيل ها و رفع آبگرفتگي از كانال ها، وقوع سيلاب و احتمال خطر پذيري منطقه كنترل شده است.

اين گزارش مي افزايد: طول مسيل ها و كانال هاي شمال تهران واقع در محدوده منطقه يك 35 كيلومتر مربع و شامل مسيل ها و كانال هاي دربند ، ارم ، مقصود بيك، اقدسيه ، ولنك ، اسدآباد ، جمشيديه ، گلابدره و دارآباد است كه رسوبات آنها به طور مرتب جمع آوري و پاكسازي مي شود.

بنابراين گزارش ، در هر بازندگي مقدار رسوبات وارد شده در مسيل ها متفاوت بوده و كل رودخانه ها پس از هر بازندگي پاكسازي و نظافت شده و مسيل هايي كه داراي حوضچه هستند با خارج نمودن رسوبات از حوضچه ها و مسيل هاي فاقد حوضچه با پاكسازي كل مسير لايروبي مي شوند.

در اين گزارش از شهروندان خواسته شده از ريختن نخاله ها و ضايعات ساختماني ، تنه خشك درختان و شاخه ها و ظروف يكبار مصرف و ديگر زباله هاي خانگي در داخل رودها و كانال ها خودداري نمايند تا ضايعات در داخل حوضچه ها رسوب نكند و موجب گرفتگي جريان آب نشود.