براساس قانون وزارت ورزش و جوانان هیچ ممانعتی برای ادامه فعالیت اسبقیان کاندیدای ریاست فدراسیون ژیمناستیک در سمت سرپرستی این فدراسیون وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شروین اسبقیان یکی از چهار کاندیدای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک است که در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را بر عهده دارد. حضور وی در انتخابات پیش روی ژیمناستیک این انتظار را برای سایر کاندیداها به وجود آورده بود تا برای اجرای عدالت، سرپرستی جدید برای این فدراسیون انتخاب شود اما طبق قانون هیچ ممانعتی برای ادامه فعالیت اسبقیان در سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک وجود ندارد.

محمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: من این موضوع را استعلام کرده ام، در آیین نامه چنین موردی ذکر نشده است. قبلا در وزارت ورزش و جوانان وقت به صورت سلیقه ای عمل شده است. به عنوان مثال آقای رسول خادم در فدراسیون کشتی هم سرپرست بود و هم کاندیدای ریاست فدراسیون. این موضوع مغایر با قوانین و مقررات نیست شاید بنا به مصلحت تصمیم در خصوص آن گرفته شده است. 

وی ادامه داد: در همان زمان ثبت نام ضمن کسب اجازه و مجوز از وزارت ورزش در این خصوص نیز استعلام کردم و نظر دوستان این بود در قانون چنین چیزی پیش بینی نشده و شما می توانید در سمت سرپرستی حضور داشته باشید.