کرمانشاه- مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه، از ارتقا شاخص‌های آموزش و پرورش در استان طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نکوداشت مقام معلم وتقدیر ازمعلمان برتر استان صبح امروز یکشنبه با حضور حسنعلی امیری،   معاون رئیس جمهور در امور مجلس، استاندار کرمانشاه، و جمعی از مسئولین استانی و آموزش و پرورش در تالار شهید مفتح کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه در این مراسم  گفت: آموزش و پرورش زیر مجموعه هر کشوری است و تنها خاص ایران نیست.

سلیمان محبی افزود: در همه دنیا افراد سیاست مدار، روانشناس، اهل فرهنگ و...معتقدند که هر کشوری بخواهد به سمت توسعه برود، نیازمند آموزش و پرورش پیشرفته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با کودکان سر وکار دارد و به همین دلیل جایگاه مقام معلم در همه دنیا بسیار با اهمیت است و در احادیث ما مقام معلم بالا ترین مقام است.

محبی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) گفت: به فرموده ایشان هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود ساخته است.

وی افزود:  بزرگان عصرحاضر نیز بسیار بر این موضوع تاکید داشتند و امام خمینی (ره) فرمودند معلمی شغل انبیاست. همچنین مقام معظم رهبری که فرمودند معلمی انسان ساز است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه تاکید کرد:علم مفهومی است که در همه دنیا برای آن ارزش قائلند وما افتخار می کنیم که یک معلم هستیم.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی خوشبختانه برای معلم گام‌های ارزشمندی برداشته شده است و در دولت یازدهم نیز آموزش وپرورش در اولویت ما بوده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه از ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر خبر داد.

محبی اشاره ای به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش داشت و گفت: در بحث هوشمند سازی در سال ۹۲هزار و۷۳۴ کلاس هوشمند در استان داشتیم و وامروز۴۲۰۰ کلاس هوشمند داریم.

وی افزود: در حوزه سوادآموزی نیز در سال  ۹۲رتبه ۲۵را داشته ایم  و در سال ۹۵رتبه اول را کسب کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز توانسته ایم ۲۲پژوهش سرا در سراسر استان داشته باشیم و در نواحی سه گانه امروز ۳ آزمایشگاه نانو فناوری داریم که در دانشگاه ها نیز وجود ندارد.

محبی در ادامه گفت: در بحث آسیب های اجتماعی نیز آموزش و پرورش استان اخیرا به عنوان نهاد  برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: قبلا ۲  خانه معلم داشتیم  و امروز ۱۴خانه معلم در استان داریم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  گفت: همچنین قبلا حوزه آموزشی فقط در مرکز استان بود اما امروز در اورامانات، غرب وشرق استان حوزه امتحانی داریم.

وی افزود:آموزش وپرورش استان در بحث نماز نیز در سال ۹۵ مقام اول کشور را کسب کرده است.

لازم به ذکر است، در این مراسم از کتاب عملکرد آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید با حضور معاون رئیس جمهور رونمایی شد.