ایلام-مدیر کل کمیته امداد استان ایلام گفت: یک هزار و ۸۰۰ خانواده مددجوی مورد حمایت کمیته امداد استان ایلام در سال گذشته با دریافت تسهیلات صاحب شغل شده اند.

ضیاء رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: برای ایجاد این تعداد شغل در مجموع بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: ۳۵ درصد اعتبارات هزینه شده در این زمینه از محل منابع مالی و قرض الحسنه کمیته امداد  و ۶۵ درصد آن نیز از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکهای این استان تخصیص یافته است.

مدیرکل امداد استان ایلام همچنین گفت: حدود ۵۲ درصد شغل های ایجاد شده برای مددجویان این استان در زمینه کشاورزی و دامداری و مابقی آنها نیز در حوزه، خدمات، صنایع دستی و مشاغل کوچک و خانگی بوده اند.

وی در ادامه به اولویتهای این نهاد در زمینه توجه به مناطق محروم و روستایی اشاره کرد و گفت: ۷۶ درصد مشاغلی که توسط این نهاد در سال گذشته برای خانواده های نیازمند استان ایلام ایجاد شده در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

رضایی با بیان اینکه آموختن مهارتهای شغلی یکی از پیش زمینه های ایجاد شغل و پرداخت تسهیلات به خانواده های مددجویی است، افزود: آموزشهای مهارتی نقش مهمی در توانمندسازی خانواده های مددجویی داشته و سیاست اصلی امداد این است که این آموزشهای مهارتی منجر به اشتغال و توانمندشدن این خانواده ها شود.

وی همچنین حرفه قالیبافی را یکی از شغلهای مورد تقاضای خانواده های نیازمند این استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ طرح قالیبافی در بین خانواده های مددجوی استان ایلام فعال بوده و همه این خانواده ها قبل از ورود به این عرصه موفق به گذراندن دوره های آموزشی شده اند.