بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه تجهیزات و امکانات اورژانس در استان بوشهر و فعالیت اورژانس هوایی و سیستم‌های الکترونیکی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در دیدار مسئولان و کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: اورژانس و فوریت‌های پزشکی نقش بسیار مهمی در عرصه سلامت جامعه دارد و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع انجام شود.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم فوریت‌های پزشکی در حفظ سلامت افراد جامعه، ادامه داد: کارکنان اورژانس و فوریت‌های پزشکی کاری بزرگ و مسئولیتی عظیم را بر عهده دارند که با دیگر کارها قابل مقایسه نیست.

امام جمعه بوشهر با اشاره به رضایت‌مندی بالای مردم از فعالیت‌ها و کارکرد اورژانس، بیان کرد: مردم همواره دعاگوی کارکنان اورژانس هستند و این موضوع بیانگر موفقیت در این حوزه است.

وی خواستار ارائه آموزش‌های مناسب در زمینه کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه شد و افزود: در دبستان و پیش‌دبستانی و دیگر مقاطع باید این آموزش‌ها ارائه شود تا تاثیر خود را در جامعه داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری به اهمیت بالای فاصله زمانی رسیدن اورژانس به بیمار اشاره کرد و گفت: باید آموزش‌های کمک های اولیه به مردم داده شود تا در این فاصله زمانی مراقبت بهتری از بیماران داشته باشند.

وی خواستار توسعه زیرساخت‌های اورژانس شد و تصریح کرد: از ضرورت‌های اورژانس می‌توان به ساختمان‌های مدرن، آمبولانس‌های مدرن، اورژانس هوایی و سیستم های الکترونیکی اشاره کرد.

امام جمعه بوشهر خواستار شناسایی و تدوین نقشه آمایشی آسیب‌ها و فرصت‌ها، تمامی مناطق حادثه خیز و آسیب زا و پایگاه‌های اوژانس در استان بوشهر شد.