«سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا- CIA- واحدی اختصاصی برای نظارت و دیدبانی بر برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در میانه افزایش نگرانیها از اجرای ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ و ادعاهایی مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- CIA- درصدد اجرای یک حمله بیوشیمیایی علیه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بوده است، سیا یک واحد اختصاصی جهت نظارت و دیدبانی بر برنامه های موشک بالستیک و هسته ای پیونگ یانگ راه اندازی کرده است.

سیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «سازمان اطلاعات مرکزی جهت بکارگیری تمامی منابع، ظرفیتها و اختیارات این سازمان برای مقابله با تهدید موشک بالستیک و هسته ای از سوی کره شمالی واحدی موسوم به مرکز مأموریت کره راه اندازی کرده است».

این سازمان از ذکر محل استقرار این واحد خودداری کرد، اما در این بیانیه آمده است که «یک افسر عملیاتی کارآزموده و مجرب سیا» به عنوان رئیس این مرکز و به عنوان دستیار مدیر در امور کره انتخاب شد.

بنا به اعلام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، این واحد جدید به منظور دید بانی بر تهدید کره شمالی به طور تنگاتنگی با حامعه اطلاعاتی آمریکا همکاری خواهد کرد.

اعلام راه اندازی این واحد دیده بانی از سوی سازمان سیا کمی پس از آن صورت گرفت که سفیر کره شمالی در انگلیس تأیید کرد که پیونگ یانگ ششمین آزمایش هسته ای خود را هر زمان که بخواهد اجرا خواهد کرد و تهدید بالقوه یک حمله پیش دستانه از سوی واشنگتن را نادیده خواهد گرفت.

در حال حاضر مقامات واشنگتن، پکن و سئول پیونگ یانگ را تهدید کرده اند که در صورت ادامه آزمایش های هسته ای و بالستیک دوربرد، تحریمهای جدیدی علیه این کشور وضع خواهند کرد. ماه میلادی گذشته، کره شمالی دو موشک میان بُرد را آزمایش کرد که ناموفق بود.