نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قاچاق کالا یکی از آسیب های تولید داخل است و توسط کسانی انجام می شود که می خواهند به تولید کشور ضربه بزنند، گفت: تنها دارایی‌ من خانه‌ام است!

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سومین مناظره انتخاباتی که عصر امروز در حال برگزاری است، درباره برنامه های خود برای مقابله با قاچاق کالا و مدیریت واردات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: قاچاق کالا یکی از آسیب های تولید داخل است و توسط کسانی انجام می شود که می خواهند با این روش به تولید کشور ضربه بزنند.

وی افزود: در گذشته متاسفانه قاچاق افزایش یافت به طوری که در مقطع تحویل گرفتن دولت حدود ۲۵ میلیارد دلار قاچاق انجام می شد اما در این سه سال با اقدامات انجام شده این میزان به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است که بخشی از آنها که مربوط به کوله بری ها و ته لنجی هاست ما مزاحم آنها نمی شویم و آنها می توانند تحت مقررات کار خود را انجام دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای آینده در رابطه با ۱۰ کالای اصلی که در قاچاق سهم اصلی دارند برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در مقطعی به دلیل شعار پدیده قاچاق و فساد افزایش یافت.

مردم باید بدانند چقدر حرف های نامزدها علمی است

جهانگیری تصریح کرد: نمایندگان همان تفکر امروز در صحنه مبارزه حضور دارند و می خواهند با همان روش ها عمل کنند؛ مردم باید بدانند چقدر حرف های نامزدها علمی است.

وی افزود: نامزدها از سابقه خود نترسند و بگویند در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در قوه قضاییه و نیروی انتظامی چه اقداماتی کرده اند.

جهانگیری در ادامه و در بخش جمع بندی صحبت های ابتدایی خود خطاب به سیدمصطفی میرسلیم گفت: ما در دولت اصلاحات قاچاق را در حد دو تا سه میلیارد دلار داشتیم اما روزی که مجدد دولت را تحویل گرفتیم با ۲۵ میلیارد دلار قاچاق مواجه شدیم؛ اینکه در عرض سه سال توانستیم قاچاق را به نصف برسانیم یک موفقیت بوده است.

نامزد انتخابات خطاب به قالیباف هم گفت: وقتی مساله حقوق های نجومی مطرح شد دولت خودش وارد شد و از دیوان محاسبات خواست تا این موضوع را بررسی کند و با متخلفان برخورد کند اما شما با املاک نجومی چه کردید؟

جهانگیری مدعی شد: در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، دادستان گفت به ۵۹ مورد تخلف در شهرداری رسیده ایم؛ مجلس هم خواست تحقیق و تفحص کند اما شما لابی کردید و نگذاشتید.

وی عنوان کرد: آقایان می خواهند با همان روحیه نظامی گری مملکت را اداره کنند؛ بانک شهر را به یک مفسد اقتصادی واگذار کردند حالا مدعی مبارزه با فساد شده اند.

جهانگیری در نقد میرسلیم

جهانگیری در نقد دیدگاه های سیدمصطفی میرسلیم در زمینه جلوگیری از خام فروشی نفت، اظهار داشت: اطلاعات آقای میرسلیم درباره مسائل کشور خیلی ناقص است؛ ما در زمینه جلوگیری از خام فروشی خیلی خوب عمل کردیم و تلاش کردیم نفت را به کالایی تبدیل کنیم که قابل فروش باشد.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ ایران است که میزان صادرات از واردات بدون تکیه بر نفت خام بیشتر شد.

نامزد انتخابات تصریح کرد: ما در این دولت هم قیمت ارز را ثابت نگه داشتیم هم خط اعتباری برای کشورهایی گذاشتیم که از ایران کالا بخرند.

جهانگیری در نقد دیدگاه های روحانی

اسحاق جهانگیری در نقد دیدگاه های حسن روحانی در رابطه با افزایش کارآیی نظام بانکی، به موضوع معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: بخشی از کسانی که معوقه بانکی دارند مردم عادی و تولیدکنندگان هستند که باید به آنها مهلت داد تا دیون خود را بپردازند اما بخشی دیگر که بدهی های کلان دارند و سوءاستفاده کرده اند در رابطه با آنها با همکاری قوه قضاییه باید مساله حل شود.

وی افزود: طرح تحول نظام بانکی تهیه شده و باید با این طرح قادر باشیم که نظام بانکی کشور را به یکی از مهمترین حمایت کنندگان تولید کشور تبدیل کنیم.

جهانگیری در نقد دیدگاه‌های هاشمی‌طبا/ تنها دارایی‌ من خانه‌ام است!

جهانگیری در ادامه و در نقد دیدگاه‌های سید مصطفی هاشمی‌طبا در زمینه برنامه‌های خود برای حمایت از اشتغال در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی، اظهار داشت: تولید، جهت‌گیری اصلی کشور است و بخش خصوصی امروز محور تولید و سرمایه‌گذاری در کشور است.

وی با ادعای اینکه تمام اعضای دولت گذشته امروز در ستادهای انتخاباتی رقبا حضور دارند، گفت: رشد منفی هفت درصدی را دولت گذشته پیش آورد؛ نمی‌شود همین‌طوری گفت که ۷۰ درصد کارخانه‌ها تعطیل است.

نامزد انتخابات با بیان اینکه مشکلات بزرگی را حل کرده‌ایم، یادآور شد: مگر یادتان رفته که نرخ ارز لحظه‌ای تغییر می‌کرد؟

جهانگیری با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در وزارت اقتصاد ثبت شد، افزود: سه میلیارد دلار از این مبلغ بر روی زمین قرار گرفته است.

وی با تکرار مجدد این عبارت که «ماشین اقتصاد کشور از تهِ دره بیرون آمده اما هنوز سرعتش کم است»، درباره استفاده خود از املاک رانتی هم گفت: اگر روزی زمینی گرفته‌ام که تنها دارایی‌ من نیز خانه‌ام است، به قیمت روز گرفته‌ام و در عمرم هیچ رانتی نداشته‌ام.

جهانگیری در نقد دیدگاه های رئیسی/ سرزده به خانه فقرا نروید

اسحاق جهانگیری در نقد دیدگاه های حجت الاسلام رئیسی درباره برنامه خود برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اظهار داشت: یکی از اتفاقات بد دولت قبل این بود که سفره مردم کوچکتر شد؛ به نحوی که سفره روستاها ۳۵ درصد و سفره شهرها ۲۵ درصد کوچکتر شد.

وی با ادعای اینکه نباید عزت و کرامت مردم را خدشه دار کنیم، گفت: سرزده به خانه فقرا نروید و عکس و فیلم نگیرید که به عنوان تبلیغات نشان دهید ما می خواهیم معیشت مردم با حفظ عزت آنها بهبود یابد.

نامزد انتخابات درباره دیدگاه رئیسی برای افزایش یارانه فقرا به ۱۵۰ هزار تومان هم گفت: سه راه برای تامین مالی این امر وجود دارد؛ افزایش قیمت حامل های انرژی که به گرانی بنزین و گازوئیل می انجامد، کاهش هزینه های دولت که منجر به ندادن حقوق معلم و پرستار می شود و دست کردن در جیب بانک مرکزی که منجر به تورم می شود.

جهانگیری مدعی شد: این دولت برنامه ای را از ابتدای امسال آغاز کرده است که آن را ادامه خواهد دارد.

جهانگیری در نقد قالیباف

جهانگیری در ادامه در نقد دیدگاههای محمدباقر قالیباف با بیان اینکه اگر ما کیک اقتصاد کشور را بزرگ کنیم، همه مردم از آن استفاده می‌کنند، گفت: یکی از سیاست‌ها، سیاست خارجی است؛ آیا کاندیدای موجود واقعاً در دیپلماسی وارد هستند؟ آیا اطرافیان شما طرفدار دیپلماسی هستند یا دنبال تنش‌زایی‌اند؟

وی عنوان کرد: در قانون برنامه پیش‌بینی شده که ۷۷۰ هزار میلیارد نیاز است که رشد ۸ درصد داشته باشیم؛ آقای قالیباف با این اطرافیانتان می‌توانید این کار را انجام دهید؟ شما شهر تهران را خیلی گران اداره کردید.

این نامزد انتخابات با ادعای اینکه تمام کسانی که در راس امور هستند در شهرداری از نظامی‌ها هستند، گفت: یک سری جاها در بحث خصوصی‌سازی در دولت قبل به یک سری نهادهای قدرتمند واگذار شد که ما نتوانستیم آن را پس بگیریم.

اسحاق جهانگیری در بخش پایانی مناظره امروز با بیان اینکه زندگی من از کاغذ سفیدتر است و یک لکه سیاه در زندگی من و فرزندانم نیست، اظهار داشت: اگر غیر از ملکی که در تهران دارم یک ملک در جایی از من سراغ داشتید برای خودتان.

وی افزود: شعار دادن کار ساده ای است باید با برنامه اعلام کرد که چه کار می خواهیم کنیم.

نامزد انتخابات گفت: توان خوبی در زمینه تحقیق و توسعه در زمینه صنعت خودرو شکل گرفته که باید از برندهای موفق حمایت کرد تا زمینه تحول در صنعت خودرو پیش آید.

اوضاع منطقه نگران‌کننده است

اسحاق جهانگیری در آخرین بخش اظهارات خود در برنامه مناظره امروز با توصیه به مردم مبنی بر اینکه حتماً در انتخابات شرکت و به سوابق نامزدها نگاه کنید، گفت: آیا کسانی که تحریم‌ها را برای کشور فرصت می‌دانند، به نفع کشور نیستند؟

وی با بیان اینکه از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم، عنوان کرد: اوضاع منطقه نگران‌کننده است؛ جنگ‌طلب‌ها در جای‌جای جهان سرکار آمده‌اند و در این شرایط باید از کشور مراقبت کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: نباید دوباره بگذاریم سفره مردم کوچک‌تر شود، ما زمانی برای آزمون و خطا نداریم و باید تلاش کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه برنامه‌های وسیعی برای توسعه کشور پیش‌بینی شده، به طرح «سهام عدالت» اشاره کرد و اظهار داشت: سهام عدالت را واقعی خواهیم کرد و ۵۰ میلیون نفر از مردم در بهترین کارخانه‌ها سهامدار خواهند شد.

وی افزود: از شهریور امسال هر فرد تحت پوشش کمیته امداد صاحب ۱۰ میلیون تومان از سهام کارخانه‌ها خواهد شد.