تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

وزیر خارجه آلمان یک بسته اقتصادی برای آینده اروپا به رئیس جمهوری منتخب فرانسه پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجله اشپیگل، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در یادداشتی که در اختیار این نشریه آلمانی قرار داده بسته اقتصادی برای آینده اقتصاد اروپا را به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری جدید فرانسه پیشنهاد داد. 

گابریل با طرح ایجاد شغل و مبارزه با بیکاری در اروپا خاطر نشان کرد: فرانسه و آلمان می توانند در سایه همکاری های مشترک اقتصادی تحولی نوین در عرصه اقتصاد اروپا ایجاد کنند. 

وزیر خارجه آلمان در ادامه یادداشت خود آورده است: به نظر می رسد که دولت جدید فرانسه خواسته ها و رویکردهای متفاوتی را در نظر دارد که از جمله آنها می توان به اصلاحات اقتصادی اشاره کرد. این زمانی می تواند موفق باشد که پاریس و برلین با تلاش برای تحول در حوزه یورو زمینه را برای رشد و تقویت اوضاع اقتصادی اروپا فراهم آورند. 

گابریل با اشاره به لزوم کاهش نابرابری های اقتصادی در اروپا خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه گذاری در اروپا می تواند چرخه های اقتصادی قاره سبز را با سرعت به چرخش در بیاورد.

گفتنی است برلین روز دوشنبه میزبان ماکرون رئیس جمهوری تازه کار فرانسه خواهد بود. وی قرار است در جریان این سفر با «آنگلا مرکل» صدراعظم و برخی دیگر از مقامات آلمان دیدار و گفتگو کند.