بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌های مناطق شمالی استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر شنبه در دیدار با امام جمعه، بخشدار و مسئولان بندر امام حسن اظهار داشت: تاکنون آنگونه که باید و شاید به منطقه امام حسن توجه نشده است و باید برای توسعه همه جانبه این منطقه تلاش شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه‌های صنعت نفت، ایمنی، نظامی و فضای مردمی منطقه امام حسن، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه دارای شایستگی بالایی هستند و تاکنون به حق خود به خوبی نرسیده‌اند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه توسعه فوق‌العاده‌ای را در آینده در منطقه امام حسن شاهد خواهد بود، اضافه کرد: مردم منطقه امام حسن افرادی مؤمن، متدین، با استعداد و چهره‌های بسیار خوبی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی و دینی در منطقه امام حسن، افزود: مناطق شمالی استان بوشهر تاکنون بارها مورد تعرض دشمنان بوده است و با مقاومت مردم، علما و سرداران، اجازه نداند که این منطقه تحت استعمار قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه برخی اقدامات برای توسعه زیرساخت‌های بندر امام حسن انجام شده است، تصریح کرد: وضعیت کنونی بندر امام حسن با آن حالت آرمانی توسعه و پیشرفت بسیار فاصله دارد.

وی خواستار تدوین سند چشم‌انداز ۱۰ ساله بندر امام حسن شد و ادامه داد: دستیابی به پیشرفت و توسعه در این منطقه نیازمند برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و جامع و نوشتن سند چشم انداز است.

این دیدار به مناسبت اولین سالگرد اقامه نماز جمعه در شهر امام حسن شهرستان دیلم برگزار شد.