زنجان- مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان از راه اندازی سه رشته خبرداد گفت: با توجه به نیاز استان رشته های مکانیک صنایع، برق صنعتی و جوشکاری راه اندازی شد و در حال ثبت نام از متقاضیان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا انصاری ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: به جرات می توان گفت طلایی ترین آموزش های فنی و حرفه ای در یک و نیم سال گذشته در کشور اتفاق افتاده و در استان هم به خوبی محقق شده است. 

وی اظهار کرد:  پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت طی سال گذشته در مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد استان زنجان مهارت فرار گرفتند. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان به راه اندازی سه رشته مهم در استان زنجان اشاره کرد و گفت:  با توجه به نیاز استان زنجان رشته های مکانیک صنایع، برق صنعتی و جوشکاری راه اندازی شد و در حال ثبت نام از متقاضیان هستیم. 

انصاری  گفت: میزان آموزش های انجام گرفته در استان زنجان طی دولت یازدهم ۱۸ میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و ۶ میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی بوده است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی نیروی کار یکی از اهداف ترسیم شده در سازمان مرکزی است و برنامه ریزی ها در راستای مهارت افزایی و مهارت آموزی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تصریح کرد: این اداره کل، آموزش مهارت های فنی را در بخش دولتی و غیر دولتی، ندامتگاه، پادگان ها، روستاها، مناطق محروم،مناطق حاشیه نشین، جوار دانشگاه، جوار کارخانه، داخل بنگاه های اقتصادی و اصناف  و غیره اجرا می کند. 

انصاری گفت: ما از موازی کاری در اموری که با هدف مشترک در دستگاه های اجرایی وجود دارد جلوگیری خواهیم کرد و در همین راستا با ایجاد پنجره واحد و رایزنی با اداره هایی که در اهداف توسعه فناوری اطلاعات و برق الکترونیک مشترک بودیم رشته های مکاترونیک و آکواترونیک راه اندازی شد. 

وی ابراز کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان آماده عقد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف است واین آموزش‌ها در راستای توانمندسازی نیروی انسانی اجرا می شود. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان از ایجاد مرکز تخصصی آی تی، آی سی تی و مهارت‌های تخصصی در مراکز فنی و حرفه ای استان زنجان خبر داد و گفت: این دوره‌ها در راستای رسیدن استان به عنوان قطب آی تی، برق و الکترونیک است.