سمنان - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بر ضرورت تناسب ارائه آموزش های مهارتی مددجویان استان با بازار کار تاکید کرد و گفت: توانمند سازی مددجویان این نهاد با ایجاد بسترهای آموزشی امکانپذر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد رضوی ظهر یکشنبه در نشست مدیران کل کمیته امداد و آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان پیرامون نقش اشتغال پایدار با هدف توانمندسازی قشرهای محروم به میزبانی دفتر خود تاکید کرد: ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد باید بر اساس نیاز سنجی های منطقه ای، پتانسیل های بالقوه آنها و متناسب با بازار کار انجام گیرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش در رشد و توسعه اقتصادی خانواده های تحت حمایت این نهاد، گفت: ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد باید بر اساس نیاز سنجی های منطقه ای، پتانسیل های بالقوه آنها و متناسب با بازار کار انجام گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه توانمند سازی خانواده های تحت حمایت این نهاد با ایجاد بسترهای آموزش های فنی و حرفه ای امکانپذیر است، افزود: تاکنون آموزش‌های فنی و مهارتی با هدف توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش و ارتقای سطح دانش و مهارت آنان در حوزه های مختلف کشاورزی، دامپروری، فعالیت های صنعتی و معدنی، شیلات، صنایع دستی و خدماتی ارائه می شود.

رضوی با اشاره به اینکه کمیته امداد تمام تلاش خود را برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت به کار گرفته است، گفت: با همکاری مضاعف مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل می‌توانیم مسیر توانمندی و خوداتکایی خانواده‌های آسیب پذیر را هموار سازیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیز در این نشست به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اشاره کرد و گفت: لازمه تحقق شعار سال، توجه ویژه به آموزش های مهارتی نیازمندان و افراد جویای کار است و گفتمان مهارت آموزی باید در جامعه توسعه یابد.

ابراهیم محمودی افزود: یکی از مزیت‌های مطلوب کمیته امداد، متناسب بودن شغل و استعدادهای افراد تحت پوشش این نهاد است، چرا که با شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های آنها می‌توان برای این افراد شغلی را مشخص کرد که این افراد علاوه بر پاسخگویی به نیازهای شخصی خود بتوانند به توانمندی و کارآفرینی دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارد در راستای ارتقا و توسعه توانمندی های مهارتی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد با هدف بهره مندی هرچه بیشتر آنان از فرصت های آموزشی و امکان دسترسی به فرصت های شغلی مناسب، از هر گونه همکاری دریغ نکند.